Aa
تاریخ : شنبه 15 شهريور 1399
کد 1002

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آذربایجان شرقی خبر داد:

مشارکت خیرین در ساخت ۶۰ درصد مدارس طی سال ۹۸

مهراله رخشانی مهر در سفر به آذربایجان شرقی طی یک برنامه فشرده ضمن بازدید از پروژه های درحال ساخت شهرستان بناب، دو مدرسه را در این شهرستان افتتاح کرد و کلنگ ساخت دو مدرسه دیگر را به زمین زد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، در سفر یک روزه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به آذربایجان شرقی چندین طرح و پروژه آموزشی در شهرستان بناب کلنگ زنی شد و به بهره برداری رسید.

مهراله رخشانی مهر در آیین افتتاح مدرسه شش کلاسه خیر ساز " حاج اسماعیل ظفر" شهرستان بناب ضمن تقدیر از نقش پر برکت خیرین در ارتقای سرانه فضای آموزشی کشور گفت: تکمیل و بهره برداری از تمام پروژه های خیری و مشارکتی با قوت تمام در حال اجراست.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تاکنون 130 هزار کلاس درس توسط خیرین احداث شده و رقم چشمگیری است؛ به طوری که در سال گذشته حدود 60 درصد کلاس های درس با مشارکت خیرین نیکوکار ساخته شد.

رخشانی مهر در ادامه گسترش موضوع فرهنگ سازی کار خیر را هدف طرح "آجر به آجر خواند و خاطر نشان کرد : در این طرح تحولی بیش از آنکه بدنبال ترویج مدرسه سازی باشیم،  درپی ترویج فرهنگ نیک و پسندیده مدرسه سازی در میان اقشار مختلف جامعه هستیم.

وی اعتبارات ملی اختصاص یافته به استان آذربایجان شرقی را در سال گذشته 250 میلیاردتومان اعلام کرد و گفت: این رقم امسال افزایش می یابد و همچنین 40 میلیارد تومان نیز به منظور استانداردسازی سامانه های گرمایشی به استان اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور سپس با حضور در روستای "ینگی کند" دبستان "عمار" این روستا را با شش کلاس درس افتتاح کرد.

آغاز عملیات ساخت دو مدرسه در بناب

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ادامه سفر یکروزه خود به شهرستان بناب کلنگ "مدرسه 12 کلاسه دهخدا" در این شهرستان را که جزو مدارس تخریبی است به زمین زد و عملیات اجرایی بازسازی این پروژه آغاز شد

همچنین در مراسم دیگری با حضور دکتر رخشانی مهر مدرسه شش کلاسه "حمزه سیدالشهدا (ع)" روستای دیزج پروانه نیز  کلنگ زنی شد

از دیگر برنامه های سفر فشرده دکتر رخشانی مهر به آذربایجان شرقی بازدید از پروژه‌های درحال ساخت شهرستان بناب و بررسی روند پیشرفت عملیات احداث بود.