Aa
تاریخ : پنجشنبه 29 آبان 1399
کد 1013

با حضور مدیر ان کل آموزش و پرورش ونوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی؛

عملیات ساخت اولین مدرسه سبز استان بنام سردارسلیمانی درتبریز آغاز شد

صبح امروز و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش ونوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز و جمعی از مسئولین کلنگ احداث اولین مدرسه سبز استان با 12 کلاس درس بنام سردار شهید سلیمانی در ناحیه 5 و شهرک ارم تبریز بر زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه وتجهیزمدارس استان آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در آئین کلنگ زنی این مدرسه گفت: زندگی دنیوی و اخروی انسانهایی چون سردار شهید سلیمانی همواره خیر و برکت برای همنوعان است.
این مقام مسئول در آموزش و پرورش افزود: سردار سلیمانی هدفی جزء خدمت به محرومان نداشت و این پروژه به یاد ایشان در این منطقه محروم احداث می شود.
پیام صدقی مدیرکل نوسازی ،نوسعه و تجهیز مدارس استان نیز درحاشیه این مراسم اظهارداشت: این پروژه در زمینی به مساحت 5600 مترمربع با زیر بنا 3200 مترمربع در دو طبقه دارای امکانات آمفی تئاتر،  سالن ورزشی و آزمایشگاه، کلاس‌های عملی، کتابخانه و نماز خانه  بالغ بر 20 میلیارد تومان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در شهرک ارم تبریز احداث می شود.
صدقی افزود: این مدرسه بعنوان نخستین ساختمان سبز در استان با ویژگیهای، استفاده بهینه از انرژی، آب و دیگر منابع، محافظت از سلامت محیط زیست و بهبود کارایی منابع، کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست ساخته خواهد شد.