Aa
تاریخ : سه شنبه 25 آذر 1399
کد 1015

مدیرکل نوسازی ،توسعه و تجهیزمدارس استان آذربایجانشرقی خبرداد؛

تفاهم نامه ساخت ۱۴ مدرسه مشارکتی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران واداره کل نوسازی توسعه و تجهیزمدارس آذربایجانشرقی

پیام صدقی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی از احداث ۱۴ مدرسه با۷۷کلاس درس با زیزبنا۱۰۴۶۵ مترمربع بامشارکت شرکت ملی صنایع مس ایران واداره کل نوسازی توسعه و تجهیزمدارس آذربایجانشرقی در ورزقان و خاروانا خبرداد
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجانشرقی،پیام صدقی در مراسم انعقاد تفاهم نامه ساخت مدارس توسط شرکت ملی صنایع مس ایران از  مدیرعامل و هیات مدیره و کارکنان خدوم آن مجموعه در زمینه انعقاد تفاهم نامه ساخت 14 مدرسه در قالب 77 کلاس درس تقدیر کرد و افزود: با این مشارکت 50 درصدی شرکت مس ایران با  اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بزودی شاهد برچیده شدن تمامی مدارس ناایمن بویژه مدارس کانکسی در منطقه خواهیم شد.
 
پیام صدقی گفت: همه پروژه‌های نیمه تمام خیرساز را امسال با یاری خداوند تکمیل خواهیم کرد و اتمام پروژه های نیمه تمام که از محل منابع ملی شروع شده از اولویت های این اداره کل است.
وی گفت: 20مدرسه کانکسی در مناطق ورزقان و خاروانا وجود دارد که امیدواریم با مشارکت خیرین بزرگوار مدرسه ساز و دولت محترم درآینده نزدیک نسبت به احداث مدارس جدید از محل کمک های مردمی و اعتبارات دولتی اقدام نماییم . که دراین راستا تفاهم نامه ای نیز با بنیاد علوی منعقد خواهیم کرد.
صدقی همچنین ازتعهد 200 میلیاردتومانی خیرین بزرگوارمدرسه ساز درسالجاری خبر داد و افزود: میزان مساعد ت  خیرین مدرسه ساز نسبت به سال گذشته دراستان رشد
چشمگیری داشته است.
 
سعد محمدی مدیرعامل شرکت مس ایران نیز گفت: مشارکت در رفع نیازمندیهای عمومی جامعه را یکی از وظایف این شرکت عنوان کرد و مس را یکی از نعمتهای الهی دراین منطقه برشمرد و برخورداری مردم از این نعمت را زمینه رفع بسیاری از مشکلات دانست و خدمت به جامعه  و مردم  بویژه مدرسه سازی را اقدامی مقدس و مهمترین رسالت اجتماعی این مجموعه بیان کرد.
 پورمحمدی استاندارآذربایجانشرقی نیز توسعه زیر ساختهای آموزشی را لازمه یک جامعه فعال و پویا عنوان کرد وتربیت انسانهای مدیر وخلاق و آینده سازان را درسایه فراهم ساختن زیربناهای آموزشی و تربیتی ضروری برشمرد وازهمکاری نهاد ها ومجامع خیرین درراستای تامین این امر مهم بویژه مسولین شرکت مس ایران قدردانی نمود.
جعفرپاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز ضمن تقدیر از اقدام ارزشمند شرکت صنایع مس ایران ، خواستار مشارکت  و مساعدت خیرین و سایر سازمانها و نهاد ها در جهت تامین نیازهای فضاهای آموزشی وتربیتی درمناطق محروم استان شد.
وی با توجه به شرایط  حاکم برجامعه و بخاط ویروس کرونا و عدم برگزاری کلاسهای حضوری درمدارس  دانش آموزان بسیاری از مناطق بویژه ورزقان و خاروانا به گوشی و تبلت نیازمند هستند  وامیدواریم با همت خیرین و مسولین بزرگواراین نیاز اساسی دانش آموزان این مناطق با مساعدت این مجموعه وزین مرتفع گردد.
گفتنی است؛ تفاهم نامه ساخت۱۴ مدرسه توسط شرکت ملی صنایع مس ایران با مشارکت اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور استاندارو مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران ، مدیر کل نوسازی مدارس ،مدیرکل آموزش وپرورش ومدیران و روسای آموزش و پرورش این شهرستان ها و مناطق  امضا شد.