Aa
تاریخ : پنجشنبه 9 بهمن 1399
کد 1018

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛

وجود ۴۷ هزار بخاری گازی در مدارس کشور/ مشکلات مدارس کانکسی در شهرستان جلفا حل می‌شود

معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از وجود۴۷هزار بخاری گازی در مدارس کشور خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، مهراله رخشانی مهر ظهر روز چهارشنبه در آیین افتتاح هنرستان استاد شهریار جلفا اظهار کرد: سرانه فضای آموزشی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۱/۵متر مربع بود که امروز این آمار ۵/۲متر مربع شده است.

‎  رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: ما رشد ۳/۵برابری سرانه فضای آموزشی بعد از انقلاب شاهد شدیم.

وی عنوان کرد: در سال ۸۲ حدود ۷۰ درصد مدارس کشور تخریبی بوده و نیاز به بازسازی و مقام سازی داشت که اکنون این رقم به ۱۹و نیم درصد کاهش یافته است.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مدارس کانکسی گفت: موضوع مدارس کانکسی همواره یکی از دغدغه های ما بوده که نسبت به رفع این مشکل نیز اقداماتی ترتیب خواهیم داد.

این مقام مسئول ادامه داد: مدرسه ای کانکسی که اخیر در شهرستان دزفول دچار حادثه شد پنج دانش آموز داشت که سعی کردیم امکانات لازم برای آنها را در نظر گرفته تا در شرایط بحرانی تحصیل نکنند.

 رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بخش دیگری اظهار کرد: تخریب و‌فرسودگی امروز کم رنگ ترین موضوع در حوزه ی آموزش و پرورش شده است چراکه در این راستا اقدامات اساسی اتخاذ شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بخاری های نفتی از مدارس جمع آوری شده اند،ادامه داد:سعی بر این کرده ایم تا مدارس را به سیستم های گرمایشی استاندارد مجهز کنیم.

رخشانی مهر در بخش دیگری از سخنان خود گفت:۴۷ هزار بخاری گازی در مدارس سطح کشور داریم، اگر بخاری نفتی هم وجود داشته باشد در مناطق عشایری و...است که تعداد آنها بسیار اندک است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز کرد:الزاما همه جابه‌جایی‌ کانکس‌ها و چادرهای عشایری با هماهنگی سازمان نوسازی مدارس نیست.

وی ادامه داد: در مناطق عشایری به‌خصوص عشایر کوچ‌رو علاوه بر اینکه ما کانکس تهیه می‌کنیم، اداره کل عشایری هم کانکس تهیه می‌کند و در بعضی مواقع خیرین هم ورود می‌کنند.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: کانکس‌هایی که سازمان نوسازی مدارس تهیه می‌کند مطابق با استانداردهای آموزشی است، همه جوانب از جمله ابعاد مورد نیاز در آموزش و وضعیت سیستم گرمایشی را مدنظر قرار می‌دهیم