Aa
تاریخ : سه شنبه 12 اسفند 1399
کد 1019

با حضوراستاندار و خیرین بزرگوار مدرسه ساز

بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی برگزارشد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان به صورت ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور با هدف تکریم از ۱۰۰۰ خیر مدرسه ساز خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، پیام صدقی شامگاه سه شنبه درآیین تجلیل از خیرین مدرسه ساز اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس به شمار می روند، ناگفته نماند که  خیرین همواره  در امر مدرسه سازی پیشتاز بوده‌ و همیشه ما را در این راستا یاری کرده اند.
وی ادامه داد: مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با جامعه  خیرین مدرسه ساز بیان داشت: همان طور که مستحضرید  جامعه خیرین مدرسه ساز کشور یک نهاد غیردولتی بوده که با هدف ساختن مدرسه‌های جدید و نیز بازسازی، بهسازی و تجهیز مدارس موجود در این کشور بنا نهاده شده‌است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ادامه داد: اولین مجموعه خیری کشور جامعه خیرین مدرسه ساز بوده که از سال۷۷ به فعالیت شروع کرده و ساخت حدود ۳۰درصد از مدارس را به خود اختصاص داده است.
صدقی در بخش از سخنان خود در رابطه با "پویش آجر به آجر" نیز گفت: «پویش ملی آجر به آجر» با هدف فرهنگ‌سازی در امر حسنه مدرسه سازی از راه جذب کمک های خُرد مردمی  راه اندازی شده است که هم استانی‌های عزیز ما هم می‌توانند با اهدای هر مبلغی در این پویش خداپسندانه مشارکت کنند.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نزدیک ۳۰۰پروژه مشارکتی در حال اجرا در استان داریم که سهم خیرین به شکل متغیر از۳۰تا ۵۰درصد وسهم دولت در این راستا ۵۰ تا ۷۰ است.
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی افزود: تلاشمان بر این است کمبود ها را با مشارکت خیرین حل و فصل کنیم.
صدقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دغدغه‌مند بتوانیم نقش خود را در این راه سخت اما شیرین ایفا کنیم و موجبات اعتلای فرزندان این سرزمین را فراهم آوریم.
گفتنی است در پایان بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز با اهدا لوح سپاس از زحمات خیرین  مدرسه ساز در استان آذربایجان شرقی قدردانی شد.