Aa
تاریخ : پنجشنبه 27 خرداد 1400
کد 1023

بمناسبت هفته روابط عمومی عنوان شد

روابط عمومی یک رکن مهم در تصمیم سازی و تدوین استراتژی‌های سازمان است

نشست مشترک معاونان سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور با همکاران حوزه ریاست و روابط عمومی به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بیست و هفتم اردیبهشت ماه که در تقویم روز «ارتباطات و روابط عمومی» نام‌گذاری شده‌است، فرصت مناسبی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به‌عنوان هنر هشتم مرور کنیم. روابط عمومی عرصه عرضه و بازنمایی واقعیات و عملکرد سازمان‌ها و شناسایی چالش ها و مسائل پیش رو در تحقق اهداف و برنامه‌های سازمانی است.

روابط عمومی یک رکن مهم در تدوین استراتژی های سازمان و ابزار افکارسنجی و مدیریت افکار است؛ بیراه نیست اگر بگوییم موفقیت یک سازمان در دست‌یابی به اهداف تا حد زیادی به عملکرد روابط عمومی وابسته است و در واقع گام نهایی در نتیجه بخش و اثرگذار بودن فعالیت ها را روابط عمومی برمی‌دارد و گستره وسیع فعالیت‌های این حوزه مستلزم ایجاد هماهنگی بین بخشی و ارتباطات فراسازمانی است.

امروز معاونان سازمان، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در نشستی با همکاران حوزه ریاست و روابط عمومی ستادی این روز را گرامی داشتند و به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود برای ارتقای سطح فعالیت‌ها و رفع مسائل و مشکلات پیش رو پرداختند.

فاطمه مهاجرانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌‌های سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با تبریک روز روابط عمومی و ارتباطات اظهار داشت: روابط عمومی گیت ورودی و خروجی هر سازمان محسوب می‌شود و برجسته و برند شدن یک مجموعه ارتباط مستقیمی با عملکرد حوزه روابط عمومی دارد.

وی حوزه روابط عمومی را پل ارتباطی سازمان و جامعه دانست گفت با رصد تصویری که یک سازمان در جامعه دارد و ایجاد یک رابطه دو طرفه و تعاملی می تواند ضمن ارائه فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته با خوب کار کردن و نشان دادن یک تصویر خوب می تواند دریافت کننده نقدها وبازخوردها به منظور اصلاح فرایندهای سازمانی باشدو به عنوان یک محیط پویا این به ‌روز آوری و حرکت به سمت کمال را داشته باشد.

علی شهری معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت سازمان نوسازی مدارس کشور نیز با گرامیداشت این روز و تبریک به همکاران روابط عمومی اقدامات صورت گرفته در این حوزه را بسیار ارزنده و قابل تقدیر توصیف کرد و بر زحمات و تلاش‌های کارکنان این حوزه نیز اذعان داشت.

داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت نیز فرارسیدن 27 اردیبهشت روز ملی ارتباطات و اطلاع‌رسانی را گرامی داشت و گفت: موفقیت در اجرای وظایف و عملکرد بخش‌های مختلف تا حد زیادی مرهون و مدیون روابط عمومی است.

وی خاطر نشان کرد: با پیچیده شدن شرایط اجتماعی و فرایندهای سازمانی ارتباطات مفهوم جدیدی پیدا کرده است که با گسترش ابزارهای ارتباطی شرایط جدیدی پیش‌روی سازمان‌ها نهاده است که با توجه به حرفه‌ای تر و تخصصی‌تر شدن نقش ها و کارکردها، این حوزه نیازمند ارتقای سطح مهارتی و هم افزایی بیشتر با همکاری واحدهای دیگر است.