Aa
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1400
کد 1027

معاون عمرانی وزیر آموزش پرورش در مراغه:

خیرین مدرسه ساز انسان سازی را انتخاب کرده اند/ ۸۵ هزار میلیارد ریال مشارکت خیرین در ۸ سال گذشته

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در جمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مراغه مدرسه را محل تربیت و آینده سازی انسان توصیف کرد و گفت: خیرین و کسانی که مدرسه سازی را در الویت قرار داده‌اند در واقع انسان سازی را انتخاب کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز شهرستان مراغه با اشاره به نقش خیران در توسعه فضای آموزشی کشور افزود: از ۸ سال گذشته تاکنون خیران مدرسه ساز ۸۵ هزار میلیارد ریال در حوزه مدرسه سازی تعهد کرده اند.

معاون وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه مدرسه تنها محل آموزش نبوده بلکه کانون  تربیت و آینده سازی انسان است، تصریح کرد: خیرین و کسانی که مدرسه سازی را در الویت قرار داده‌اند در واقع انسان سازی را انتخاب کرده اند،ما ملزم به تکریم خیرین هستیم و باید به موقع به وعده هایمان عمل کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: سال ۱۳۹۸ مدارس و خشت و گلی را جمع آوری کردیم وامروز مدارس نیازمند تخریب و بازسازی، و مقاوم سازی در کشور از ۳۰ درصد به ۱۹.۵ درصد کاهش یافته که سهم مدارس تخریبی از آن فقط هفت درصد است.

رخشانی مهر خاطر ئشان کرد: اعتبارات نوسازی مدارس در سال ۱۳۹۲ حدود ۳.۵ درصد اعتبارات عمرانی کل کشور بود که این سهم در بودجه سال ۱۴۰۰ به ۷.۵ درصد کل اعتبارات عمرانی کشور رسید.

وی افزایش سهم این سازمان از اعتبارات عمرانی کشور را باعث سرعت بخشی بیشتر به توسعه زیرساخت‌های آموزشی ارزیابی کرد و گفت : اعتبارات عمرانی سازمان نوسازی مدارس کشور طی سال‌های اخیر رشد مطلوبی داشت و در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۲ بیش از ۱۰ برابر شد و متناسب با این رشد نیز پروژه‌های نیمه تمام زیادی تکمیل و تحویل شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درباره تجهیز مدارس به سیستم گرمایش ایمن نیز گفت: در حوزه گرمایش مدارس دغدغه‌های ما به شدت کاهش یافته است چون بخاری‌های نفتی‌ تقریباً در عمده مناطقی که زیرساخت‌های اجرای سیستم گرمایشی استاندارد فراهم بود، جمع‌آوری شد و اکنون تمرکز ما بر جمع‌آوری ۴۸ هزار دستگاه بخاری‌ گازی در کلاس‌های درس کشور است که سعی می‌کنیم در سال جاری  قراردادها را منعقد کنیم، اما زمان اجرای کامل طرح و جمع‌آوری این بخاری‌ها احتمالا تا ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.