Aa
تاریخ : شنبه 8 آبان 1400
کد 1040

با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و خیرین بزرگوار

مدرسه خیرساز "والدین" آناخاتون تبریز افتتاح شد

آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه خیرساز 《والدین》 آناخاتون با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی، خیرین مدرسه ساز، جمعی از مسئولین استانی و خانواده شهدا روستای آناخاتون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، در این مراسم که با حضور مقامات و در حضور خانواده خیرین مدرسه ساز اشهری و تمهیدی در حیاط مدرسه والدین آناخاتون برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی امور خیریه و به ویژه مدرسه سازی را از امور خداپسندانه دانست و گفت: کسانی که در زمینه علم و دانش خدمت می کنند انسان‌هایی بخشنده و خیری هستند که از جایگاه ویژه و ارزشمند در نزد خداوند برخوردارند. و مزد زحماتشان را خداوند متعال و ائمه اطهار علیه السلام خواهند گرفت.

جعفر پاشایی افزود؛بنده به عنوان مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان در مقابل خدمات و زحمات انسان های خیرخواهی چون اشهری ها، تمهیدی ها، مردانی آذر ها واکبریه ها که خدمات شایانی به آموزش و پرورش کشور و استان کرده‌اند، به نشانه احترام سر تعظیم فرود آورده و یقین دارم که انسان های معمولی چون ما یارا و توان  قدردانی از این بزرگ مردان را نداریم.

پیام صدقی، مدیر کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی از کلیات طرح احداث شده در روستای آناخاتون و ضمن تشکر از خانواده خیر اشهری و تمهیدی که با ساخت ۴ مدرسه در امر مدرسه سازی بسیار فعال بودند، خاطرنشان کرد: با هماهنگی شورای شهر شهرستان تبریز و اداره کل نوسازی استان انشالله تمام تلاش بر آن خواهد بود در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی در حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار شهر قدم‌های مثبتی برداشته شود تا هیچ دانش‌آموزی به خاطر نبود یا عدم دسترسی به مدرسه نزدیک از تحصیل باز نماند.

 مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۵ تبریز نیز در ابتدای این مراسم ضمن تبریک پیشاپیش یوم الله ۱۳ آبان و هفته بسیج دانش آموزی ابتدا گزارشی از کمبودهای موجود  آموزشی در آناخاتون ارائه کرد و گفت: منطقه آناخاتون با تعداد ۱۶۰۰ دانش آموز در مقطع ابتدایی و نبود مدارس مقطع متوسطه اول و دوم از مشکلات زیادی برخوردار است و دانش آموزان بعد از پایان مقطع ابتدایی به اجبار برای ادامه تحصیل بایستی به شهر بروند یا ترک تحصیل کنند، که با کنار هم قرار دادن هزینه سرویس ،ایاب ذهاب، مشکلات مالی خانواده‌ها و فاصله اجتماعی موجود بین دانش‌آموزان همپایه در مدارس شهری مشکلاتشان بیش از پیش نمایان می شود.

زینب علمدار ادامه داد: در باب حل این مشکل شخص نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز به جد پیگیر موضوع بوده و حتی چندین مرتبه مکان هایی را برای احداث مدرسه معرفی کردند، و خودشان نیز نگران مشکل آموزشی مردم منطقه هستند.

وی همچنین عنوان کرد: به لطف  و برکت احسان و اقدام‌خیرخواهانه خانواده محترم اشهری و تمهیدی قسمتی از این مشکل برای ۲۳۸ دانش آموز دختر و خانواده هایشان مرتفع شد.

گفتنی است این مدرسه در 6 کلاس درسی  به متراژ 1200 متر مربع و زیربنای 423 متر مربع با هزینه ی 3 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه ساز اشهری و تمهیدی و اداره نوسازی به بهره برداری رسید