Aa
تاریخ : دوشنبه 1 آذر 1400
کد 1048

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه در آیین افتتاح مدرسه خیرساز شهر آقکند :

امروز خیرین مدرسه ساز در راهی بسیار ارزشمند جهت تربیت نسل آینده ساز کشور قدم برداشته اند.

با حضور مسعود سعادتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه، کسایی مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، نجفی معاون مشارکتهای مردمی اداره ی کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و قهرمانی فرد معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و مسئولین شهرستان و بخش کاغذکنان و خیرین مدرسه ساز، مدرسه خیرساز ۶ کلاسه گلهای مرضیه آقکند افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس آذربایجانشرقی ازکاغذکنان ،معاون استاندار در این مراسم ضمن قدردانی از پیگیری مسئولان استانی و شهرستان در پیشبرد امر مدرسه سازی در شهرستان گفت امروز خیرین مدرسه ساز در راهی بسیار ارزشمند جهت تربیت نسل آینده ساز کشور قدم برداشته اند.

وی به رتبه علمی و آموزشی کشور بعد از انقلاب در سطح خاورمیانه اشاره کرد و گفت به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و بالندگی سیستم آموزشی ایران اسلامی هستیم که به الگویی برای سایر کشورها مبدل شده است.

سعادتی در ادامه به اهمیت مقطع ابتدایی به عنوان یکی از مقاطع تحول آفرین در حوزه آموزش اشاره کرد و افزود خیرین نیک اندیش با سرمایه گذاری برای تربیت نسل سالم و صالح سه عمل ارزشمند صدقه جاریه که فرصت تعلیم و تربیت را برای آینده سازان کشور فراهم میکند و محصول آن علم و دانش، علم نافع برای مردم و تربیت فرزندان صالح برای جامعه است را عملی می کنند.

در ادامه این آیین رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان ضمن  تقدیر و تشکر از جامعه خیرین کشور و استان بیان کرد که آثار برکت حضور و فعالیت خیرین مدرسه ساز در کشور ما کاملا مشهود است و مدارس ساخته شده توسط این افراد گواهی بر عمل خیر و انسان دوستانه آن ها می باشد .

کسایی در ادامه گفت:آثار عمل نیک انسان‌ها از جمله کار خیر مدرسه سازی را بسیار ماندگار عنوان کرد و افزودند حرکت خیرمدرسه سازی به عنوان اقدامی فراگیر امروز نه تنها کل کشور بلکه تمام جهان را فراگرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و خیرین بزرگوار، خیرین را از جمله سرمایه های اجتماعی جامعه ذکر کرد و گفت: ارزش سرمایه های اجتماعی بسیار بالاتر و والاتر از منابع مالی است و باید گفت آذربایجان شرقی گنجینه ی فاخری از این سرمایه مردمی و اجتماعی را دارد.

قهرمانی فرد در ادامه افزود:عمل خیرین مدرسه ساز را باید الگویی برای دانش آموزان دانست که باید توسط معلمان به آنان یادآوری شود.

وی در ادامهبا اشاره به اینکه خیرین مدرسه ساز دارایی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، افزود: بسیاری از انسان‌ها از جان خود برای حفظ مالشان نیز می گذرند در حالیکه خیرین دارایی خود را برای آینده فرزندان این مرز و بوم انفاق می کنند.
لازم به ذکر است مدرسه خیرسازگلهای مرضیه شهر آقکند با مبلغ ۳۵ میلیارد ریال به صورت مشارکتی توسط خیر نیک اندیش آیت آقایی و سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس به متراژ ۳۹۲ مترمربع در قالب ۶ کلاس در شهر آقکند بخش کاغذکنان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.