Aa
تاریخ : چهارشنبه 4 آذر 1394
کد 300

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه یارشهرستان شبستر

مدیر آموزش و پرورش شبستر در مراسم اختتامیه جشنواره خیرین مدرسه یار منطقه گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار سرمایه های مردمی، انسانی و ایمانی تمام نشدنی در عرصه تعلیم و تربیت هستند .
شبستر

ابوالفضل سرتیپی مدیر آموزش وپرورش منطقه شبستر در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار منطقه شبستر، ساخت مدارس توسط خیّرین را باقیات صالحات خوانده و افزود: برخی ازکارهای خیر را انسان همراه خودش به عالم آخرت می برد، اما برخی دیگرعلاوه بر اینکه همراه انسان می روند ، سالیان سال او را بدرقه می نمایند . مدرسه سازی از جمله ی این کارها است .

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت منطقه تصریح کرد: ساخت مدرسه به عنوان جایگاه مهم در عرصه تعلیم و تربیت بر دوش خیرین مدرسه ساز است تا فرزندان این مرز و بوم دغدغه ای جز تحصیل علم نداشته باشند .

سرتیپی در این مراسم که نام آن را گفتمان آموزشی و پرورشی با مردم شریف شهرستان خواند، افزود: زندگی موهبتی است که خداوند آن را زمینه ساز رشد شخصی انسان قرار داده و خیرین نیک اندیش از این موهبت الهی بهترین استفاده ممکن را می کنند .

وی کار خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار را نوعی عبادت و عدالت در محرومیت زدایی بدون چشمداشت و بی نیاز از هرگونه تمجید قلمداد کرد .

سرتیپی ادامه داد: تشکیل حلقه های علمی و آموزشی برای کیفیت بخشی به مسایل آموزش و پرورشی از اولویت های کاری منطقه بوده و همگی در راستای برآورده کردن نیازها، خواسته ها و انتظارات دانش آموزان و اولیای ایشان می باشد .

مدیر آموزش‌ و پرورش شبستر کسب رتبه‌های برتر آموزشی، فرهنگی و کنکوری را از شاخصه‌های مهم دانش آموزان این منطقه برشمرد و گفت: تمامی این موفقیت ها و دستاوردها مرهون زحمات همکاران منطقه، اولیای دانش آموزان و همکاریها و برنامه ریزی های درست مسئولین شهرستان شبستر است .

وی به اهمیت برگزاری جشنواره های خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در گسترش فرهنگ مشارکت مردمی، تکریم و تشویق خیرین مدرسه ساز، همگانی نمودن فرهنگ وقف و گذشت در سطح جامعه اشاره کرده و گفت: امیدواریم با کمک شما خیرین و با رفع کمبودها و مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی منطقه شبستر، شاهد ارتقای علم و دانش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در سطح منطقه باشیم .

آقای دروگری معاونت پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان دراین جشنواره ضمن تشکرازخیرین مدرسه یار،خیرین مدرسه یاررا بازوان توانمندمدیران مدارس معرفی نمودند ایشان ضمن اشاره به تعهدات خیرین درسال 94 بیان نمودند که در5 سال گذشته  تعداد147کلاس درس درقالب 28مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز احداث وتحویل آموزش وپرورش گردیده است

نوراله رحیم الماسیان مدیر دبیرستان ایثارگران شبستر هم در این مراسم به نمایندگی از مجموعه مدیران منطقه در رابطه با جایگاه والا و نقش خیرین مدرسه ساز شهرستان در توسعه فضاهای آموزشی منطقه مطالبی را بیان نمود .

سرودن شعری در خصوص جایگاه والای خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار منطقه از سوی عباسعلی دهقان شاعر شهرستان و همخوانی گروه سرود دانش آموزان آموزشگاه های نوربخش شبستر و هنرستان امام محمد تقی(ع) منطقه از دیگر برنامه های برگزار شده این مراسم بود .

شایان ذکر است که سرتیپی مدیریت منطقه و کارشناسان اداره در اقدامی ابتکاری و طبق برنامه ریزی های قبلی در طول یک ماه اخیر به تمامی روستاهای شهرستان رفته و با برگزاری جشنواره ای تحت عنوان خیرین مدرسه یار در جریان مسایل، مشکلات و کمبودهای مدارس روستایی شهرستان قرار گرفته اند .