Aa
تاریخ : پنجشنبه 10 تير 1395
کد 353

مساعدت 750 میلیارد ریالی خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان آذربایجان‌شرقی از کمک و مساعدت 750 میلیارد ریالی خیرین استان در جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان خبر داد و گفت: 201 کلاس درس بناب نیاز به تخریب و بازسازی دارد.

محمدرضا عیدی در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان بناب شرکت کرده بود، با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی در شهرستان بناب اظهار داشت: اکنون شهرستان بناب دارای 788 باب کلاس درس است که از این تعداد 218 کلاس درس بدون مشکل، 269 کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و 201 کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی دارد .

وی با اشاره به اختصاص 6.8 درصدی اعتبارات از محل تملک دارایی به آموزش و پرورش استان این سهم را ناچیز خواند و تصریح کرد : در حالی که در برخی استان‌ها تا حدود 5 درصد نیز از این محل به آموزش و پرورش‌های استان‌ها اختصاص یافته است، انتظار داریم سهم اعتبارات آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز از این محل افزایش یابد .‌

عیدی سپس از کمک و مساعدت 750 میلیارد ریالی خیرین استان در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خبر داد و خواستار اختصاص سهم استان از محل اعتبارات تملک دارایی شد .

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اجرای طرح‌های موفق خیرساز در شهرستان بناب اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از تعدادی از این مدارس در حال احداث تا مهرماه سال جاری بتوانیم بخشی از نیازهای آموزش و پرورش شهرستان بناب را مرتفع کنیم .

عیدی خاطرنشان کرد: از اول مهرماه امسال تمام مدارس شهرستان به سیستم گرمایشی مجهز شده و هیچ مدرسه‌ای با سیستم گرمایشی بخاری را در بناب نخواهیم داشت .

وی با اشاره به اختصاص 10 درصد اعتبار پیش‌بینی شده برای تکمیل طرح‌های خیرساز در جریان سال 94 گفت: تاکنون بودجه سال 95 نیز ابلاغ نشده است .