Aa
تاریخ : يکشنبه 16 آبان 1395
کد 389

افتتاح مدرسه شش کلاسه خیرساز روستای آرپا دره سی ناحیه 1 تبریز

با حضور مسئولین استانی وشهرستانی، مدرسه شش کلاسه خیرساز در روستای آرپادره سی ناحیه یک تبریز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
محمدرضا عیدی مدیرکل نوسازی مدارس درمراسم افتتاح این مدرسه گفت: این مدرسه به همت والای خیرین علی عسگریان دماوندی و اصغر میرزاپور در قالب مدارس مروج سلامت و با نظارت اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان  ساخته شد.

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: از سال 78 بحث خیرین مدرسه ساز شروع شده که 18 جشنواره خیرین مدرسه ساز برپا شده که 76 میلیارد تومان تعهد کردند که 70 درصد تحقق یافته است و در سه جشنواره گذشته 192 میلیارد تومان خیرین تعهد کردند .

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان در این مراسم گفت: تمامی نیازهای آموزش و پرورش با بودجه دولتی قابل حل نیست و ما به سراغ خیرین رفته و از ایشان کمک می گیریم .

پورناجی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان در سخنرانی خودافزود:  اکنون این مدرسه با عنوان اولین مدرسه مروج سلامت به دست این عزیزان به بهره برداری می رسد و فلسفه ایجاد چنین مدارسی طبق تفاهم نامه ای که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم رسیدگی بیشتر به بحث سلامت دانش آموزان و والدین می باشد .

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز گفت: این مدرسه  در 350 متر زیر بنا و 2000 متر مساحت و با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال و در مدت کمتر از شش ماه به بهره برداری رسید .

حیدر پورسلیمان افزود : این روستا 110 دانش آموز دبستانی دارد که به علت کمبود فضای فیزیکی  همزمان با دانش آموزان متوسطه  به تحصیل می پرداختند و بعضی از کلاس ها در کانکس برگزار می شد .

وی ادامه داد: دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستا در همه مراحل ساخت آموزشگاه کمک های شایانی  کرده اند و  تخریب و نخاله برداری محل بنا  و آسفالت و زیر سازی مدرسه توسط اهالی انجام یافته است.