Aa
تاریخ : پنجشنبه 2 دي 1395
کد 401

جبارزاده استاندارآذربایجان شرقی:

هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در زندانی بسته می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که میان سواد و جرم در جامعه رابطه مستقیم وجود دارد، گفت: هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در زندانی بسته می‌شود.

دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح یک مدرسه خیرساز در شهر زنوز از توابع شهرستان مرند، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) توفیق حضور در جمع مردم عزیز شهرستان مرند و شهر زنوز نصیب بنده شد.

وی افزود: هدف از این حضور، قدردانی از کار خیر عزیزی است که این مدرسه به همت ایشان ساخته شده و بنده عهد کرده‌ام که هر مدرسه‌ای در هر نقطه استان به دست خیرین ساخته شود شخصا در مراسم افتتاح آن حضور یابم.

استاندار آذربایجان شرقی به آماری از زندانیان استان اشاره کرد و گفت: 80 درصد زندانیان استان، افراد بی‌سواد یا کم‌سواد و کمتر از 2 درصد آنها دارای تحصیلات عالیه هستند که این آمار نشان می‌دهد بین میزان جرم و میزان سواد رابطه مستقیم وجود دارد و امروز هر مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در مقابل آن در زندانی بسته می‌شود.

جبارزاده در ادامه با بیان این که امروزه نیروی انسانی، عامل قدرت ملی و منطقه‌ای کشورها به شمار می‌رود، افزود: در دنیای امروز دیگر داشتن معادن و ذخایر نفت و گاز ملاک قدرت نیست و کشوری پیشرفته محسوب می‌شود که نیروی انسانی پیشرفته داشته باشد و برندهای برتر دنیا نیز برخاسته از فکر و ذهن انسان‌ها هستند.

وی با بیان این که مدارس در تربیت نیروی انسانی پیشرفته و متخصص، نقش زیربنایی دارند، گفت: امروز مدرسه تنها برای باسواد شدن نیست، بلکه در توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور نیز تاثیرگذار است و از این رو مدرسه‌سازی، مستقیما در پیشرفت کشور نقش ایفا می‌کند.

جبارزاده خاطرنشان کرد: اگر مدرسه خوب نداشته باشیم و دانش‌آموزان خوب تربیت نشوند دانشگاه‌ها ورودی مطلوب را نخواهند داشت، بنابراین دست‌بوس کسانی هستیم که برای توسعه پایدار کشور مدرسه می‌سازند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توفیق استفاده از ثروت، نعمتی الهی است که نصیب بندگان صالح خدا می‌شود، گفت: این توفیق را به خیران مدرسه‌ساز تبریک می‌گوییم.

جبارزاده با بیان این که قدردانی از این نعمت، تکرار کارهای خیر است، افزود: همان‌طور که آقای سیدزنوزی قصد ساختن مدارس دیگری را دارند امیدوارم شاهد تکرار این کار خیر توسط سایر خیران استان و شهرستان مرند نیز باشیم.

وی بر همکاری مسوولان اجرایی با خیران مدرسه‌ساز نیز تاکید کرد و گفت: هیچ خیری نباید درگیر مسایل اداری باشد.

جبارزاده همچنین خواستار بازنگری در نقشه‌های معماری مدارس استان از سوی سازمان نوسازی مدارس شد و گفت: دوست داریم با پول خیران ما بهترین مدارس ساخته شود.

گفتنی است مجتمع آموزشی دخترانه مرحوم حاج میرفتح‌الله سیدزنوزی توسط فرزند این مرحوم، میرمحمدرضا سیدزنوزی و با صرف 3.5 میلیارد تومان هزینه ساخته شده است.

این مجتمع آموزشی شبانه‌روزی با زیربنای 1800 مترمربع شامل 12 کلاس درس، یک واحد آزمایشگاهی و هفت واحد خوابگاه می‌باشد.

شهرستان مرند در حوزه ساخت مدارس توسط خیران، از شهرستان‌های برتر استان است، به نحوی که در 18 ماه گذشته، ساخت 14 مدرسه شامل 114 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان توسط خیران در این شهرستان آغاز و بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده است.