Aa
تاریخ : شنبه 16 بهمن 1395
کد 416

افتتاح مدرسه 6کلاسه خیرساز شهید مطهری بخش یامچی مرند

با مشارکت خانواده خیربزرگوار علی پناهی با اهدای مبلغ 430میلیون ریال مدرسه شهید مطهری یامچی افتتاح گردید
در دومین روز از ایام الله دهه مبارک فجر و با حضور معاون اداره کل نوسازی،مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان و هیئت همراه،معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش مرند ، معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مرند،معاونین و کارشناسان، روسای ادارات ،امام جمعه و مسئولین و نمایندگی بخش یامچی ،مدرسه 6کلاسه خیرساز شهید مطهری یامچی افتتاح شد.

در این آیین افتتاح ،معاون مدیرکل و مدیرآموزش و پرورش،ضمن تبریک سی و هشتمین طلیعه بهار انقلاب شکوهمند اسلامی،با ارج نهادن مساعدت خیرین در امر مدرسه سازی گفت : با تلاش مردم،مسئولین و نمایندگی بخش یامچی حضور خیرین در امر مدرسه سازی روز بروز پررنگتر می شود و این نشان از نهادینه شدن فرهنگ مدرسه سازی است.

معراج پیری با بیان اینکه این اولین قدم در امر مدرسه سازی با حضور مرحوم علی اکبر فرهمند با احداث مدرسه 9کلاسه در بخش یامچی کلید زده شد .

وی در ادامه گفت  دومین  قدم در امر مدرسه سازی مدرسه است که با مشارکت خانواده خیربزرگوار علی پناهی با اهدای مبلغ 430میلیون ریال در احداث مدرسه شهید مطهری یامچی است.

پیری گفت سومین مدرسه هم از سوی بنیاد برکت در شهر یامچی شروع شده و با پیشرفت 60درصدی برای سالتحصیلی آینده آماده می شود و چهارمین مدرسه نیز مدرسه امام رضا(ع) می باشد که با مشارکت مردم و خیرین در حال احداث می باشد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت مرند تصریح کرد  احداث 4مدرسه 6 کلاسه در(باروج - یالقوزآغاج- بناب مرند و شهرک میلاد )علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریمهای ظالمانه دشمن نشان از توجه ویژه دولت محترم تدبیر و امید به شهرستان مرند است.

شایان ذکر است این مدرسه 6کلاسه در فضایی به مساحت 320متر مربع با صرف هزینه اولیه توسط وراث مرحوم حاج جعفرعلی پناهی به مبلغ 430میلیون ریال و همت خیرین شهر یامچی و بخش دیگری از آن نیز  از سوی اداره کل نوسازی استان به مبلغ 460میلیون ریال احداث گردیده است