Aa
تاریخ : چهارشنبه 21 تير 1396
کد 464

افتتاح هنرستان 18کلاسه دکتر شهرام فرجی مراغه

توسط بنیادنیکوکاری دستهای مهربان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه روز چهارشنبه در آیین افتتاح هنرستان 18 کلاسه شهرام فرجی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در مراغه گفت: مشارکت خیران با فرهنگیان و معلمان در عرصه تعلیم و تربیت، کار حسنه ای است که دارای پیامدهای مثبت فرهنگی و اجتماعی برای جامعه است
ظفر محمدی با بیان اینکه احساس مسئولیت خیران مدرسه ساز در توسعه مدارس و فضاهای آموزشی در این شهرستان قابل تحسین و تقدیر است افزود: مدرسه سازی توسط خیران مدرسه ساز، فرصت مناسبی برای کمک به توسعه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی نسل های آینده جامعه است.
وی با اشاره به نقش فرهنگیان و معلمان در تربیت نسل ها اضافه کرد: آموزش و پرورش به عنوان پل بین دولت و مردم، همواره نقش تعیین کننده و انکارناپذیری در پرورش استعدادها و شکل گیری شخصیت های بزرگ سیاسی، علمی و فرهنگی کشور داشته است.
معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این آیین گفت: توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی از جمله هنرستان های فنی و حرفه ای از اولویت های مهم آموزش و پرورش در سال های اخیر است.
جلیل اسلامی افزود: ایجاد هنرستان های مختلف از جمله آموزشکده های فنی، کشاورزی و تربیت بدنی در این شهرستان و نیز وجود 13 مدرسه شبانه روزی در نقاط مختلف به ویژه در مناطق محروم این شهرستان از ظرفیت های موجود در بخش آموزش و پرورش این شهرستان است.
وی با اشاره به نقش مشارکت های مردمی در توسعه بخش های آموزشی مراغه ادامه داد: خیران مدرسه ساز در سال های اخیرهمواره در توسعه این فضاهای آموزشی که از ضرورت های عرصه تعلیم و تربیت در این شهرستان بوده، گام های بزرگی برداشته اند.
مدیرعامل بنیاد نیکوکاری دست های مهربان کشور نیز در این آیین با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی این بنیاد گفت: حمایت از اقشار نیازمند، زنان سرپرست خانوار، تامین جهیزیه زوج های نیازمند، آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و نیز احداث مراکز آموزشی و درمانی از جمله اهداف این بنیاد خیریه است.
 شهرام فرجی افزود: 15هزار نفر هم اکنون زیر پوشش خدمات حمایتی این بنیاد قرار داشته و 12 شعبه در سراسر کشور به فعالیت های حمایتی از اقشار نیازمند می پردازند.
وی با اشاره به طرح های در دست اجرای این بنیاد در کشور ادامه داد: احداث اولین مرکز اوتیسم ایران در اصفهان، بیمارستان 125 تختخوابی کرج و مدرسه 6 کلاسه در شیراز از جمله طرح های در دست اجرای بنیاد نیکوکاری دست های مهربان است..
وی با اشاره به احداث هنرستان 18 کلاسه مراغه توسط این بنیاد اضافه کرد: کار ساخت این هنرستان از سال 94 در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع در این شهرستان آغاز شده و هم اکنون آماده بهره برداری و بهر مندی هنرجویان این منطقه است.
هنرستان 18 کلاسه شهرام فرجی مراغه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای چهار هزار و 200 متر مربع با حدود 45 میلیارد ریال هزینه توسط بنیاد نیکوکاری دست های مهربان در مدت 2 سال در محل سابق دبیرستان شهیدباهنر این شهرستان احداث شده است.

این آیین با حضور مدیر کل نوسازی مدارس  ، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش ، اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی  و مسئولین شهری مراغه برگزار شد.