Aa
تاریخ : پنجشنبه 26 مرداد 1396
کد 472

برگزاری هفتمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه

هفتمین همایش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان میانه با حضور مسئولان کشوری، استانی و منطقه ای در حسینیه سید الشهدای شهرک ولیعصر تهران برگزار شد.
هفتمین همایش خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار شهرستان میانه با حضور مسئولان کشوری، استانی و منطقه ای در حسینیه سید الشهدای شهرک ولیعصر تهران برگزار شد.
شجاعی دادستان دیوان محاسبات کل کشور دراین مراسم با اشاره به اینکه  اگر تعهدات محقق نشود  برگزاری این جلسات امری بیهوده می باشد افزود:  در این خصوص از مسئولین فعلی سازمان مدیریت و نوسازی استان تقاضا داریم تا به تعهدات سال گذشته خود که احداث 2 مدرسه در شهرستان بود و همچنین کمک مالی به همان میزان که خیرین متقبل شده اند عمل کنند زیرا این امر سبب ایجاد انگیزه بیشتر در خیرین و تکمیل زحمات آنها می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با عمل به تعهدات قبلی  و تعهد جدید از سوی اداره کل نوسازی مدارس استان و کمک و یاری خیرین شاهد کاهش مشکلات عدیده ای در حوزه آموزش و پرورش شهرستان باشیم
.
چاوشی معاون سیاسی وامنیتی استاندار تهران در هفتمین همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه در تهران با اشاره به اینکه کار انجمن خیرین مدرسه ساز کاری بس ارزشمند است افزود: جوانهای ما به واسطه نبود امکانات و شغل از زادگاه خود مهاجرت کرده به حاشیه تهران و شهرهای بزرگتر آمده و آلوده اعتیاد و دیگر مسائل شده اند که این امر ما را مکلف می کند نه تنها در حوزه مدرسه سازی و مدرسه یاری بلکه در امر معیشت و حمایتهای امدادی به قشر محروم کمک کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه  باید افراد تاثیرگذار شهرستان انسجام، مشارکت و همفکری لازم را داشته باشند تا بتوانند فعالیت هایی از این قبیل را به صورت مستمر ادامه دهند گفت: امیدواریم این جلسه مقدمه ای باشد برای حرکتهای بزرگتر و خدمات وسیع تر به مردم و همچنین باقیات صالحات برای خیرین  واقع شود
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله محمدی امام جمعه میانه با حضور در همایش بزرگ خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه در تهران  افزود: خیرین مدرسه ساز از مهمترین هموار کنندگان و بسترسازان مسیر علم و دانش در جامعه می باشند که با امر خیر خود سبب می شوند تا افرادی تاثیرگذار در جامعه پرورش یابند.
وی با بیان جایگاه مدرسه سازی  در دین اسلام  که برای تمامی  حوزه ها برنامه های سعادت آفرین با ارائه راهکار دارد افزود: آیات بسیاری در رابطه با کار خیر و مشارکت در عمل صالح در قرآن ذکر شده ا و باید اذعان کرد که مدرسه سازی بهترین  عمل خیر و باقیات الصالحات برای انسان به شمار می رود

 
یعقوب شیویاری نماینده مردم شریف میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انسان برای اوج گرفتن نیازمند آموزش و پرورش است تاکید کرد:  ما وظیفه داریم زمینه و بستر لازم برای این امر را فراهم کنیم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ساختن مدارس در مناطق محروم و دور دست را سبب ایجاد انگیزه برای دانش آموزان عنوان نموده گفت:  نه تنها مدرسه سازی بلکه کار خیر در تمامی حوزه ها،  ذخیره سازی برای آخرت به شمار می رود.
شیویاری بر لزوم احداث مدارس در مناطق محروم از جمله در روستاهای دور افتاده از شهرها  تاکید کرده گفت: منابع مالی دولت محدود بوده و نیاز است که خیرین وارد عرصه شوند.
نماینده مردم میانه همچنین خواستار اولویت بندی در انجام کار خیر از جمله در روستاها شده افزود: بیشتر مسئولین رده بالای میانه ای در مدارس روستایی و مناطق محروم  پرورش یافته و دارای وجدان کاری بالایی هستند که امیدواریم بتوانیم از وجود این عزیزان برای مشارکت در کارهای خیر و جلب و جذب خیرین بهره ببریم.
وی بر تداوم اینگونه همایش ها تاکید کرده افزود: باید غیرت میانه ای در راستای ارتقای هرچه بیشتر شهرستان بجوشد

 
حمید شکری در هفتمین همایش مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه که  در تهران برگزار شد،  اشاره به همت ، غیرت و عرق ملی میانه ایها مخصوصا افرادی که در دیگر شهرها هستند افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان میانه سومین مجمع برتر در سطح استان بوده و این امر نشان از همت والای خیرینی دارد که عرق به زادگاه خود دارند.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان میانه بزرگترین شهرستان استان به شمار می رود افزود: این شهرستان از محرومیتهایی با توجه به وسعت و جمعیت آن از جمله در حوزه آموزش و پرورش رنج می برد.
فرماندار ویژه میانه گفت: مشارکت مردم در تمامی زمینه ها از جمله مدرسه سازی، راه سازی،  آب و غیره در شهرستان میانه مثال زدنی است و هر چند دولت نیز تمام تلاش خود را در جهت بهبود امور مردم از جمله در امور مدارس به کار بسته اما باز هم مشکلات زیادی داریم که امیدواریم به دست پرتوان و خیر شما بزرگواران بتوانیم شاهد کاهش مشکلات باشیم.
وی در ادامه با تقدیر از زحمات اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان که شبانه روز در تلاش برای جذب خیرین هستند افزود: این زحمات وقتی نتیجه خواهد داد که دست یاریگر شما خیرین حامی اعضای مجمع باشد تا مشکلات مدارس در حوزه بازسازی و نوسازی، احداث مدارس جدید و تجهیز مدارس برطرف شود

ساجدی فر معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میانه در این همایش با خیرمقدم به تمامی میهمانان،مدعوین گرامی و تقدیر از خیرین حاضر که همت کرده و برای امر خیر مدرسه سازی آستین بالا زده اند گفت: 21 مدرسه در شهرستان میانه در حال تخریب است که نیاز به نوسازی و بازسازی دارد.

وی 76 مدرسه را نیازمند تعمیرات اساسی و مقاوم سازی دانست و افزود:  درمنطقه میانه نیاز مبرم به احداث 3 مدرسه جدید داریم که امیدواریم با همت و تلاش خیرین همیشه در صحنه شهرستان میانه شاهد رفع مشکلات در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

مدیر آموزش و پرورش میانه در پایان سخنان خود گفت: تمامی سعی و تلاش ما این است که درمنطقه ای با 23 هزار دانش آموز و244 مدرسه در سال تحصیلی جدید  و بازگشایی مدارس هیچ دانش آموزی بدون کلاس و معلم نباشد.



دکتر شهری معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وهمچنین مهندس شیرزاد مدیر کل مشارکتهای مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز دراین مراسم حضور داشتند.