Aa
تاریخ : چهارشنبه 24 بهمن 1397
کد 786

بهره‌برداری از ۱۷ پروژه با ۹۰ کلاس‌درس در آذربایجان‌شرقی همزمان با ایام الله دهه فجر؛

آموزشگاه ۱۲ کلاسه بوعلی سینا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در میانه افتتاح شد

در آغازین روزهای ایام الله مبارک دهه فجر، آموزشگاه ۱۲ کلاسه بوعلی سینا، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در شهرستان میانه از توابع آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی ، رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور پاسداشت شهدای دانش آموز 12 بهمن 1365 و شرکت در همایش " نیمکت‌های سوخته" به شهرستان میانه سفر کرده بود، آموزشگاه 12 کلاسه بوعلی سینا را نیز در این شهرستان افتتاح کرد.

علی لاریجانی در این مراسم با اشاره به اینکه کشورمان در 8 سال دفاع مقدس، نقاط ضعف خود را در بخش نظامی و دفاعی شناسایی و بعد از جنگ درصدد رفع آن برآمد گفت: ما از نظر دفاعی امروز موقعیت بسیار خوبی داریم. این انقلاب اسلامی مسیر را به درستی فراهم کرده و از نظر اینکه مردم با شجاعت پای انقلاب بایستند و درک درستی از شرایط داشته باشند به نقطه ممتازی رسیده ایم. استقلال اقتصادی و خودکفایی، رمز پیروزی در مقابل استکبار جهانی است.

رئیس خانه ملت با اعلام اینکه تحریم های ظالمانه هم امروز می تواند باعث شود که ضعف‌های اقتصادی را شناسایی کنیم و با مجاهدت به استقلال اقتصادی برسیم، افزود: استقلال اقتصادی را باید به نهایت برسانیم که تا کنون در بعضی از امور پیشرفت‌های خوبی داشتیم و در بعضی موارد هم نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان اگر بتوانند کاری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، در انجام آن شک و تردیدی نخواهند داشت؛ اظهار داشت: آنان توان جنگ نظامی با کشورمان را ندارند.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی 17 پروژه شهری و روستایی در قالب 90 کلاس درس در سطح استان به بهره برداری می رسد، افزود: این پروژه ها با هزینه کرد اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 400 میلیون تومان به بهره‌برداری می رسند.

پیام صدقی همچنین ادامه داد: مدرسه 12 کلاسه بوعلی سینا نیز در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع و با 1750 مترمربع زیربنای آموزشی، 3253 مترمربع محوطه‌سازی، 253 متر دیوارکشی و با هزینه کردن اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به بهره‌برداری رسیده و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت.