Aa
تاریخ : پنجشنبه 29 فروردين 1398
کد 809

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی:

کلنگ احداث مدرسه 6 کلاسه شهید تباشیری در روستای دیزج علیقلی بیگ هشترود به زمین زده شد.

فرماندار هشترود در مراسم کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه شهید تباشیری روستای دیزج علیقلی بیگ گفت: از مجموع 140 فضای آموزشی موجود در شهرستان 56 مورد معادل 40 درصد فرسوده بوده و به نوسازی نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی به نقل از هشترود، امین امینیان در مراسم کلنگ زنی مدرسه روستای دیزج علیقلی بیگ هشترود اظهار داشت: 80 درصد مدارس نیز به سیستم گرمایشی مجهز هستند تا پایان امسال این رقم به 100 درصد می رسد.

وی به همکاری خیران مدرسه ساز و مدرسه یار در شهرستان برای نوسازی و ساخت مدارس اشاره کرد و افزود: در سالجاری و در راستای نوسازی مدارس، 14 مدرسه از سوی خیران در دست ساخت است.

امینیان با بیان اینکه مشارکت روستاییان برای ساخت مدرسه مهم ترین گام برای توسعه روستا است افزود: آموزش و پرورش به عنوان زیربنای توسعه یافتگی در دنیای مدرن قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به آمار بالای مهاجرت در روستای دیزج علیقلی بیگ گفت: همین آمار به تنهایی کافی است تا این روستا را به رغم اقدامات خوبی که در آن صورت گرفته توسعه نیافته قلمداد کنیم.

امینیان با تاکید بر اینکه مشارکت‌ پذیری مهم‌ ترین رکن توسعه در جامعه است اظهار داشت: مشارکت افراد در امور مربوط به جامعه و ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی بزرگترین سرمایه اجتماعی و انسانی جامعه است که خوشبختانه این امر در بخش مدرسه سازی تحقق یافته است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه فراهم نمودن امکانات ویژه آموزشی و پرورشی در مدارس نیازمند مشارکت اولیا و خیرین است گفت: خیرین بازوان توانمند آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت هستند.

حسین وجدان پرست گفت: آذربایجان شرقی جزء استان های تراز اول کشور در جذب خیرین مدرسه ساز است.

وی از خیرین خواست در ساخت مدارس به احداث و تجهیز آزمایشگاه و کارگاه های حرفه آموزی اقدام کنند.

در مراسم کلنگ زنی مدرسه روستای علیقلی بیگ از توابع بخش مرکزی هشترود خیرین مدرسه ساز و اهالی این روستا برای ساخت مدرسه شهید تباشیری در 2 طبقه و با 6 کلاس درس، 500 میلیون تومان متعهد شدند.

شهرستان هشترود با 57 هزار جمعیت در 120 کیلومتری جنوب شرق تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.