Aa
تاریخ : پنجشنبه 9 خرداد 1398
کد 818

با حضور خانواده بزگوارخیرمدرسه ساز ،

دبستان ۶ کلاسه خیرساز کیان شهر یامچی مرند افتتاح شد.

مدرسه خیرساز کیان به همت اعظم حاج ملاعیسی در شهر یامچی به نام نوه این خیر نیک اندیش افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی از مرند، مدرسه ۶ کلاسه خیرساز کیان غفاری شهر یامچی، با حضور فرماندار شهرستان مرند، امام جمعه بخش یامچی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان آذربایجان شرقی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند، جمعی از مسئولین و معتمدین شهر یامچی و اقشار مختلف مردم به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان مرند در آئین افتتاح این مدرسه گفت: " ساخت مدرسه به معنی جدا سازی جهل و نادانی از علم و پیشرفت است و ما می خوا هیم جهل را از بین ببریم و ذهن‌ها توسعه پیدا کنند ."

معاون استاندار آذربایجانشرقی ضمن تشکر از زحمات خیرین اظهار داشت: " بالای ۵۰ درصد مدارس کشور توسط خیرین صورت گرفته است. "

گرشاسبی نقش خیران را در بازسازی و نوسازی مدارس در کنار دولت بسیار پر رنگ اعلام کرد و افزود : " هنوز هم برای نوسازی، بازسازی، تجهیز و احداث مدارس به کمک خیران مدرسه‌ساز نیازمندیم ."

امام جمعه شهر یامچی نیز در این مراسم به جایگاه انفاق در راه خدا اشاره کرد و گفت: " کسی که از مال و حتی جان خود در راه خدا می‌گذرد، جایگاهی بس عظیم نزد پروردگار دارد. "

هادوی افزود: " در این شرایط بد اقتصادی امروز، دستگیری از مردم بسیار حائز اهمیت است و احسان و نیکوکاری خیرین در این راه، بسیار مشکل گشاست. "

وی تاکید کرد: " بسیاری از مشکلات اقتصادی، ناشی از فقر فرهنگی و اعتقادی است، چنانچه مطابق فرهنگ قرآن و سیره اهل بیت (ع) عمل کرده بودیم نباید امروز شاهد فاصله طبقاتی بودیم. "

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان آذربایجان شرقی نیز با تقدیر از همت خیرین در مدرسه سازی عنوان کرد: " اقدام خیرین در امر مدرسه سازی در این وضعیت اقتصادی بسیاری ستودنی است. "

کسایی تاکید کرد: " اقدام خیرین فرامنطقه ای که اقدام به احداث مدرسه در این منطقه کرده‌اند، از ارزش معنوی زیادی برخوردار است. "

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند، در این مراسم افتتاحیه ابراز داشت: " این مدرسه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با امکان توسعه طبقه دوم در ۲ هزار متر مربع مساحت افتتاح شد. "

کاظمی اظهار داشت: " در سال‌های گذشته، خیرین همت خوبی داشتند و این مدرسه نیز از برکات حضور خیرین در شهرستان مرند است و امروز نیز شاهد کلنگ زنی یک مدرسه استثنایی در مرند خواهیم بود. "

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی همچنین گفت: " شهرستان مرند نیازمند توجه در مدرسه سازی است، علیرغم تبلیغاتی که صورت گرفته و حضور پررنگ خیرین، اما بیش از ۵۶ درصد مدارس نیاز به مستحکم سازی و نیاز به بازسازی دارند. "

وی افزود: " مدارس چندپایه به لحاظ سیستمی امکان اینکه هر پایه مستقل تشکیل شود، امکان پذیر نیست، علیرغم این مساله در تمامی روستاهای شهرستان مرند با وجود کمبود ۵۰۰ نیروی انسانی، مشکلی در مهرماه نداشتیم حتی مدرسه‌ای داریم که تنها دارای یک دانش آموز است اما معلم به آن منطقه اعزام شده است. "

کاظمی در بخش پایانی از شهروندان خواست، نسبت به مدرسه سازی اهتمام بیشتری داشته باشند، خیرینی که حتی امکان احداث ۲ کلاس نیز دارند می‌خواهیم تا در امر مدرسه سازی یاری گر آموزش و پرورش باشند.

اعظم حاج ملاعیسی خیر مدرسه ساز نیز گفت: " خداوند این افتخار را به من داده تا علیرغم اینکه دچار بیماری هستم اما از جان و مال خودم می‌گذرم تا بخشی از شکر نعمت‌های الهی را جبران کنم. "

این خیر نیک اندیش افزود: " چند طرح دیگر در شهرستان مرند در دست اقدام است که به زودی احداث خواهد شد. "

ملاعیسی تاکید کرد: " مردم باید دست به دست هم بدهند تا در این وضعیت اقتصادی، یاریگر دولت باشیم. "

گفتنی است، اعظم حاج ملاعیسی خیر مدرسه‌ساز، نام این مدرسه ۶ کلاسه را به نام نوه خردسال خود نامگذاری کرده است