Aa
تاریخ : چهارشنبه 22 خرداد 1398
کد 823

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

دکتر حافظی دغدغه عزت و توسعه کشور را با اراده، بلندطبعی و انفاق مال خود پاسخ داد

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور را تسلیت گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پی درگذشت دکتر محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام وی بدین شرح است:
"هوالباقی"
خبر آسمانی شدن بزرگ‌مرد عرصه مدرسه‌سازی، خیّر نیک‌اندیش و مؤسس کمک به توسعه عدالت آموزشی، دکتر محمدرضا حافظی، اندوه سنگینی را برای جامعه تعلیم و تربیت به ویژه سازمان نوسازی مدارس به بار آورد.
دکتر حافظی دغدغه عزت و توسعه کشور را با اراده، بلندطبعی و انفاق مال خود پاسخ داد و پایه‌گذار سنتی نیک و ماندگارشد که از برکات اقدامات ایشان و دیگر نیک‌اندیشان، بیش از ۱۳۰ هزار کلاس درس برای تربیت نسل‌های آتی این مرز و بوم ساخته شد.
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز، دغدغه‌ حوزه تعلیم و تربیت و کار خیر در این عرصه را حتی در بستر بیماری هم فراموش نکرد و همواره در طول مدت بیماری نیزدر حد مقدورات راهنمایی و کمک‌های لازم را از جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان نوسازی مدارس دریغ نکرد.
 مؤسس مدرسه‌ساز و چه بهتر که بگویم مؤسس فرهنگ‌ساز که در زندگی خود درس رادمردی و بزرگ‌منشی را نه فقط برای دانش‌آموزان، بلکه برای هر آنکس که وی را می‌شناخت تدریس کرد؛ با از دست دادن فرزندش، لوح سفید نیکوکاری را برای آیندگان ترسیم کرد و قدم در مسیر مقدس مدرسه‌سازی گذاشت و حالا در فراقش آینده‌سازان ایران اسلامی که درس عزت و آزادگی را از اقدامات او آموخته‌اند؛ در فراقش به سوگ نشستند.
حافظی نه‌ تنها یک خیّر مدرسه‌ساز بلکه یک معلم اخلاق بود که در عمل خیرخواهی و تمرین بلندطبعی را به همگان آموخت و چه حیف که امروز ۲۱ خرداد ۹۸ حوالی ظهر غروب زندگی‌اش به سر رسید و چشمانش را به روی این دنیا بست.
ضایعه فراق این انسان فرهیخته را ابتدا به خانواده داغدار ایشان و جامعه بزرگ تعلیم و تربیت تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن عزیز سفر کرده غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و شکیبائی خواستارم.
باشد که منش رادمردانه این خیّر نیکوکار در سرتاسر جامعه همواره زنده باشد و بخشش و بلندطبعی وی الگوی زندگیمان باشد حتی به سهم هرچند کوچک خودمان.
 
و چه زیبا سعدی می‌گوید:
نامی ز ما بماند و اجزای ما تمام
در زیر خاک با غم و حسرت نهان شود
خرم دلی که در حرم‌ آباد امن و عیش
حق را به خوان لطف و کرم میهمان شود
 
مهراله رخشانی‌مهر
معاون وزیر و رئیس سازمان