Aa
تاریخ : شنبه 12 مرداد 1398
کد 846

درگذشت یکی از اعضای خانواده خیر مردانی آذر

علی مردانی آذرخیربزرگ مدرسه ساز و عضو هیئت مدیره بنیاد خیریه « زهرا مردانی آذر» دار فانی را وداع گفت.

حاج علی مردانی آذر یکی از برادران خانواده خیر و نیکوکار بزرگ ایران و خطه قهرمان پرور آذربایجان درگذشت
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی : علی مردانی آذر یکی از برداران خیرمدرسه ساز کشور روزپنجشنبه برای بازدید از بیمارستانی که برای کودکان سرطانی در شهرک خاوران تبریز از سوی این خانواده احداث می شود رفته بود .در سن ۸۴ سالگی در همان مکان درگذشت.
 
برادران و خانواده مردانی آذر ازخیران و نیکوکاران بزرگ تبریز هستند که تاکنون میلیاردها تومان از ثروت و دارایی خود را در امور خیریه به ویژه در ساخت مدرسه و بیمارستان و مراکز فرهنگی هزینه کردند.
این خانواده بزرگ که به طور سنتی تاجر پیشه هستند به دلیل تعدد و کثرت اقدامات نیکوکارانه خود به ویژه در ساخت مدارس و مراکز فرهنگی به امپراطورهای مدرسه ساز معروف هستند،
بیمارستانی که حادثه مرگ حاج علی مردانی آذر در آن رقم خورد ، بیمارستان 580 تخت خوابی فوق تخصصی کودکان است که توسط این خانواده در شهرک خاوران تبریز و در زمینی به مساحت هشت هکتار و با زیر بنای بیش از 52 هزار متر مربع ساخته می شود.
همه  هزینه های یک هزار و 200 میلیاردریالی ساخت و تجهیز ین بیمارستان توسط برادران مردانی آذر تامین می شود
 
 
گفتنی است : خانواده مردانی آذر در قالب بنیاد خیریه زهرا مردانی آذر بیش از ۴۰ طرح در حوزه مدرسه سازی و بهداشت و سلامت در کشور و آذربایجان شرقی ساخته اند و در صف اول خیران مدرسه ساز  و سلامت قرار دارند.
شایان ذکر است برادر دیگر آنمرحوم  حاج غلامرضا  مردانی آذردرسال 1385 جان به جان آفرین تسلیم کرد  و برادربزرگ تر این مرحوم ، آقای حاج کریم مردانی آذر در قید حیات هست و به کارهای خداپسندانه در حوزه ساخت مدارس و بیمارستان ها ادامه می دهد