Aa
تاریخ : يکشنبه 17 شهريور 1398
کد 866

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در آذربایجان شرقی:

برای حذف بخاری‌های نفتی مدارس، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص گرفته‌ایم

دکتر رخشانی مهر معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سومین روز سفر خود به آذربایجان شرقی، از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حذف بخاری‌های نفتی از مدارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در سومین روز از سفر کاری خود به آذربایجان‌شرقی که به منظور بازدید از پروژه‌های آموزشی درحال اجرا، به چندین شهرستان این استان سفر کرد، در بازدید از فضاهای آموزشی شهرستان سراب عنوان کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور، حدود 400 میلیارد تومان اعتبار، برای حذف بخاری‌های نفتی از مدارس کشور تخصیص گرفته است.

وی گفت: برخی از رسانه‌های خارجی اعلام کرده بودند که دولتمردان ایران اراده‌ای به نوسازی سیستم گرمایشی مدارس کشور و برچیدن مدارس خشتی و گلی ندارند، این در حالی است که همه ما به جد به دنبال حل مشکلات موجود در مدارس هستیم و لحظه‌ای از کار خود غافل نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: با همت و تلاش جهادی مدیران‌کل نوسازی مدارس استان‌ها بخاری‌های نفتی را از سطح تمام مدارسی که دارای علمک گاز هستند و زیرساخت‌های لازم را برای استانداردسازی سیستم گرمایشی  دارند، حذف خواهیم کرد.

دکتر رخشانی‌مهر این کار را از مهمترین برنامه‌های این سازمان عنوان نمود و تاکید کرد: در این راستا از کوچکترین تلاش دریغ نخواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه کلنگ یک مدرسه دوازده کلاسه و سالن ورزشی محله قباد عشایر با زیربنا ۱۸۰۰ مترمربع در سه طبقه را بر زمین زد.

وی همچنین از مدارس درحال احداث دانش قباد و مدرسه ۴ کلاسه استثنایی مهربان و مدرسه ۱۲ کلاسه شربیان از توابع شهرستان سراب بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنان قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند اجرای آن صادر کرد.