Aa
تاریخ : چهارشنبه 17 مهر 1398
کد 871

با حضور معاون وزیر؛

مدارس 12 کلاسه شهر جدید سهند استان آذربایجان شرقی به بهره برداری رسیدند

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی سه پروژه آموزشی و پرورشی در 36 کلاس درس در مقاطع ابتدایی و متوسطه به طور همزمان در شهر جدید سهند به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، حبیب اله طاهر خانی در آیین افتتاح مدرسه 12 کلاسه شهید نومی گلزار شهر جدید سهند با اشاره به اینکه حوزه تعلیم و تربیت زیرساخت آینده یک کشور محسوب می شود، گفت: برای تشکیل یک اجتماع بخش های مختلفی وجود دارد که یکی از بخش های مهم آن زیر ساخت آموزشی است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این زیر ساخت های آموزشی علایق و شخصیت ها شکل می گیرد، افزود: درشهر های جدیدی که در میهن عزیزمان به صورت مدرن ساخته می شوند به خاطر افزایش آمار جمعیتی نیاز به مراکز آموزشی، بهداشتی و خدماتی هست که مشارکت خیرین، مردم و مسئولین می تواند فراهم سازی امکانات را سرعت ببخشد.

در ادامه به گزارش محمد رضا پورمحمدی 40 هزار نفر از جمعیت استان در این شهر زندگی می کنند و به همت مسئولین در این شهر جدید مراکز آموزشی ، رفاهی ، فرهنگی و... در جهت پیشرفت کشور ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: هم اکنون ۲۵ درصد از پتاسیل شهر جدید سهند بهره برداری شده و با درایت و کوشش مسئولین از تمام ظرفیت های این شهر جدید استفاده خواهیم کرد

مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: نیازهای آموزشی شهر جدید سهند با کارشناسی دقیق بررسی و ارزیابی شده و با فعالیت شبانه روزی که انجام شد در حال حاضر کمبودی از نظر فضای آموزشی و نیروی انسانی در این منطقه نداریم.

جعفر پاشایی خاطرنشان ساخت: امسال ۳هزار نیروی بازنشسته در دستگاه تعلیم و تربیت داشتیم که این با حول الهی ۱۷۰۰ نیرو در مرحله اول و ۱۲۰۰ نفر نیرو در مرحله دوم برای جبران کمبود وارد بدنه آموزش و پرورش شده است.

وی افزود:  با افتتاح این 36 کلاس درسی مجهز و با امکانات، ارائه خدمات آموزشی برای دانش آموزان در شهر جدید سهند به بهترین نحو صورت خواهد گرفت.

پیام صدقی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان درحاشیه این مراسم گفت: ، مدرسه 12 کلاسه شهید وحید نومی گلزار در سه طبقه در زمینی به مساحت 4 هزار و 374 متر مربع و زیربنای 1 هزار و 724 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 48 میلیارد ریال در فاز 4 برای دانش اموزان پسر دوره اول متوسطه به بهره برداری رسید.

همچنین مدرسه 12 کلاسه ی فردوسی در سه طبقه در زمینی به مساحت 3 هزار و 4 متر مربع و زیربنای 1 هزار و 724 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 35 میلیارد ریال در فاز 3 برای دانش آموزان پسر دوره اول با حضور معاون وزیر افتتاح شدند.

مدرسه 12 کلاسه ی  دخترانه غدیر برای مقطع ابتدایی در سه طبقه در زمینی به مساحت 4 هزار و 374 متر مربع و زیربنای 1 هزار و 724 متر مربع با هزینه ای بالغ بر 48 میلیارد ریال افتتاح شد. که این سه مدرسه 12 کلاسه توسط شرکت عمران سهند ساخته  و توسط اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان تجهیز و تحویل دستگاه تعلیم وتربیت شده است.