Aa
تاریخ : يکشنبه 10 آذر 1398
کد 899

جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

معاون استاندار: ایمنی مدارس جامعه را رو به پیشرفت می برد

جلسه شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران کل آموزش و پروش و اداره نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان در باشگاه فرهنگیان تبریز تشکیل شد.
به گزارش  روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، جوادرحمتی در این جلسه تاکید کرد: مدارسی که قدیمی هستند با اختصاص دادن زمین های دولتی می توان بهینه سازی نمود و مدارس را به مدارس نو وایمن تبدیل کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اذعان داشت: دانش آموزان در مدارس مهارت های اجتماعی و زندگی را یاد می گیرند بنابراین هر چه مدارس از لحاظ آموزشی و ایمنی خوب باشند به طبع جامعه روبه پیشرفت خواهیم داشت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز در ادامه جلسه با اشاره به زلزله مناطق میانه و سراب گفت :در اولین روز حادثه زلزله نظارت های دقیق صورت گرفت و خوشبختانه  مدارس آسیب جدی ندیده اند.

جعفر پاشایی یادآور شد: مدارسی  که به صورت جزئی آسیب دیده بودند با همت و پشتکار مسئولین آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها و با یاری خداوند متعال مرمت شده اند و تمامی مدارس برای ارائه خدمات آموزش برای دانش آموزان آماده هستند.

وی اظهار داشت: از تمام ظرفیت های قانونی آموزش و پرورش استان برای ایمن سازی مدارس نواحی و مناطق استفاده خواهیم کرد.

پیام صدقی نیز در این جلسه گفت: حذف بخاری های نفتی در مدارس با قابلیت استانداردسازی و جایگزینی آن با سیستم های استاندارد مانند سیستم گرمایشی مرکزی ، پکیج ، بخاری هوی گازی هوشمند و... انجام گرفته است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  اضافه کرد: در سال ۹۸تا بحال ۹۰۰ کلاس در سطح استان ایمن سازی شده اند و ۱۰۰ کلاس هم در مرحله عقد قرارداد و آغاز عملیات اجرایی می باشد.

عطایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان  نیز در پایان این شورا افزود: ابلاغ دستورالعمل ها و چک لیست ارزیابی ایمنی مدارس، اعلام نتایج ارزیابی ایمنی مدارس به اداره ارزیابی اداره کل، تجزیه و تحلیل ارزیابی و احصا نقاط قوت و ضعف مناطق و نواحی استان از جمله اقدامانی هستند که در راستای ایمن سازی مدارس از طرف آموزش و پرورش استان صورت گرفته است.