Aa
تاریخ : شنبه 7 دي 1398
کد 916

وزیر آموزش و پرورش در بازدید از مناطق زلزله میانه:

تعهدات وزارت آموزش و پرورش برای مناطق زلزله زده انجام خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش در طول سفر دو روزه خود به استان آذربایجان شرقی با افتتاح چندین پروژه عمرانی و آموزشی از مناطق زلزله زده ترکمانچای میانه بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، محسن حاجی میرزائی در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیمای میانه گفت: در تابستان برای مدارس مناطق زلزله زده برنامه نوسازی در نظر گرفته ایم که بعد از اتمام سالتحصیلی مراحل ساخت و ساز آغاز می شود.

وزیر آموزش و پرورش به  بازدید از هنرستان شهید سلطانی روستای ورنکش ترکمانچای اشاره کرده و بر نیازمندی تجهیز کارگاه این هنرستان تاکید کرد و تامین تجهیزات لازم برای این هنرستان را متعهد شد.

وی قول مساعد جهت تامین هزینه 50 درصدی تکمیل ورزشگاه را داده و اعلام آمادگی برای آغاز هرچه سریع تر این ورزشگاه به جهت نیاز مبرم منطقه را داد.

حاجی میرزائی در پاسخ به سوال خبرنگار که 35 درصد مدارس میانه نیاز به تخریب و بازسازی دارد گفت: در کل کشور 30 درصد مدارس نیازمند بازسازی و مقاوم سازی کامل است که متناسب با اعتباراتی که داریم و همکاری که خیرین محترم می کنند با بودجه 2700 میلیارد تومانی که دولت محترم در نظر گرفته در صدد کاستن مشکلات در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه خیرین به تامین بودجه برابر تعیین شده دولت متعهد شده اند، اظهار امیدواری کرد که با تلاش هایی که می شود این نسبت کمتر شود چرا که قبلا 70 درصد مدارس نیاز به بازسازی داشت که در حال حاضر این نسبت معکوس شده است.

 

دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده های ریحانه قربانی  و زهرا عابدی دانش آموزان قربانی زمین لرزه میانه ، روستای ورنکش جهت عرض تسلیت نیز در این سفر صورت گرفت.