Aa
تاریخ : شنبه 7 دي 1398
کد 919

همزمان با حضور مدیران کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور

برگزاری نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در تبریز

نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در محل اتاق کنفرانس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ،  نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور در محل اتاق کنفرانس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در تبریز برگزار شد.

دکترقفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشوردر نشست روسای مجامع خیرین مدرسه ساز سراسر کشور گفت:40 هزار کلاس درس نیمه کاره در کشور داریم و باید همت کنیم تا این پروژه ها رابه اتمام برسانیم زیرا که با راکد ماندن این پروژه ها هر روز مشکلات بیشتر خواهد شد.

وی افزود :۲۴ هزار پروژه نیمه کاره دولتی وجود دارد که باید در اولویت کاری ما باشد.
قفلی خاطر نشان کرد: کمبود ۱۰۰ مدرسه استثنایی در کشور وجود دارد و در ۱۴ استان مدرسه برای دانش آموزان اوتیسمی وجود ندارد و قرار است با همت اداره نوسازی این مشکل حل شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و مشارکتهای مردمی اداره نوسازی نیز در این نشست گفت: در سال ۹۶، ۲۰۰ میلیارد سهم مدارس خیر ساز داشتیم و این میزان
در سال ۹۷ به ۴۵۰۰میلیارد رسید ودر سال ۹۸ به میزان
۱۰۰۰ میلیاردسهم مدارس خیر ساز افزایش یافت و این مبلغ در سال ۹۹ ، ۲۷۰۰ میلیارد افزایش یافت که با اضافه کردن مبلغی که برای تکمیل فضاهای آموزشی علاوه بر این بودجه تعیین شده داریم عملا نزدیک ۳۵۰۰ میلیارد خواهد شد.
بیدار پور افزود: در سال گذشته تعهد خیرین ۱۵۰۰ میلیارد بوده و باید به ۲۵۰۰ برسانیم. در سال ۹۸ به استانها اعلام شده است که هیچ پروژه ی خیرسازی نباید تعطیل باشد.
جلالی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: سقفهای مدرسه های خیر ساز، از پیش دبستانی گرفته تا دانشگاه مدیون میرزا حسن رشدیه که اولین خیر مدرسه ساز کشور است، می باشد و نیز در تنوع آموزش مدیون مرحوم باغچه بان هستیم.
وی افزود: در کشور خیرینی داریم که با ساخت۴۶۴ مدرسه حتی یک مدرسه بنام خودشان نیست.
وی با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی با داشتن ۳ درصد خاک ایران و ۵ درصد جمعیت کشور و ۲۵ شهرستان مهد اولینهاست، افزود: نوسازی به صورت جدی به سرمایه اجتماعی توجه دارد. در دهه ی ۹۰ تا کنون دو زلزله در استان داشته ایم که طی آن در هریس و ورزقان ۱۹۲ مدرسه آسیب دیدند که در مقابل زلزله های دیگر کشور زودترین بازسازی مربوط به استان ما بود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: در زلزله سراب نیزدر کل ۱۷۲ مدرسه آسیب دیده اند که ۲۲ مدرسه باید کاملا تخریب و بازسازی شود و ۱۵۰ مدرسه نیز نیاز به ترمیم و بازسازی دارند.