Aa
تاریخ : سه شنبه 10 دي 1398
کد 920

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی :

کلنگ نوزدهمین مدرسه خیر ساز منطقه کندوان میانه بر زمین زده شد.

با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، کلنگ نوزدهمین مدرسه خیر ساز منطقه کندوان در روستای افضل با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون ریال بر زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی از کندوان، محمدرضا مشایخی فرماندار شهرستان، در آیین کلنگ زنی مدرسه دو کلاسه خیر ساز روستای افضل با قدردانی از مشارکت مردم و خیرین و حضور مستمر آنها در حوزه های مختلف بویژه امر مدرسه سازی اضافه کرد: در موقعیت کنونی نیاز است تا خیرین حضوری پررنگتر داشته باشند زیرا در اکثر حوزه ها نیاز به مشارکت مردم و خیرین داریم اما این بدین معنا نیست که فشار زیادی به مردم تحمیل شود.

وی اضافه کرد: هر چند حل مشکلات و ارائه خدمات به مردم بویژه در روستاها وظیفه حاکمیت است و ما افتخار می کنیم که در سایه این نظام توانسته ایم خدمات ارتقاء یافته به مردم ارائه کرده وشاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم اما با توجه به وضعیت اعتبارات در کشور نباید فقط منتظر اعتبارات از سوی دولت بوده،  بلکه استفاده از مشارکت مردم و خیرین راه مناسب فعلی و نزدیک برای حل مسائل و رفع نیازهای روستائیان است.

مشایخی با بیان مشارکت خیرین در بخش های مختلف از جمله، آب، راه و مدرسه سازی که یکی از امور لازم و مهم برای توسعه فضاهای آموزشی در جهت آموزش عمومی است گفت: توسعه فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و مقاوم سازی بوده و مشارکت بیش از پیش خیرین را می طلبد.

نجفی معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این مراسم با بیان اینکه 60 درصد از مدارس استان یعنی 14 هزار از 24 هزار کلاس نیازمند تخریب و بازسازی است به آسیب جزئی 150 مدرسه در زلزله اخیر استان اشاره کرده آنها را نیازمند تعمیر و مرمت خواند.

نجفی با بیان اینکه 100 پروژه در حال اجرا نیازمند مشارکت مردمی وخیرین است که در این راستا خیرین 100 میلیارد تومان کمک کرده اند افزود: استان آذربایجان شرقی در جذب کمکهای مردمی رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است: مدرسه ی دو کلاسه خیّر ساز روستای افضل توسط خیّر نیک اندیش جناب آقای مهندس دهبان و با مشارکت اهالی روستا و اداره کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان با زیر بنای 102 متر مربع  وهزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ششصدمیلیون ریال احداث خواهد شد.