Aa
تاریخ : پنجشنبه 25 ارديبهشت 1399
کد 956

با حضور مسئولین استانی، شهرستانی و منطقه ای انجام پذیرفت؛

کلنگ زنی مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای گلوجه حسن بیگ نظرکهریزی

با حضور مسئولین استانی، شهرستانی، منطقه ای و نماینده خیر مدرسه ساز و اهالی روستای گلوجه حسن بیگ، کلنگ احداث مدرسه سه کلاسه خیرساز (مرحوم حاج شکر اله عبادی و وراث محترم حاج علی عبادی) با هزینه 400 میلیون تومان توسط خیر محترم حاج علی عبادی در زمینی به مساحت 1200 متر مربع و زیر بنا 135 متر در روستای گلوجه حسن بیگ منطقه نظرکهریزی به زمین زده شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی از نظرکهریزی، با حضور نجفی؛ معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی استان آذربایجان شرقی، انبارته؛ معاون فرماندار شهرستان هشترود، عباسی اصل؛ بخشدار منطقه نظرکهریزی، حسن زاده؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی، قنبرپور نماینده خیر مدرسه ساز و سایر مسئولین و اهالی روستای گلوجه، کلنگ احداث مدرسه سه کلاسه خیرساز روستای گلوجه حسن بیگ در زمینی به مساحت 1200متر مربع و بازیربنا 135 متر به زمین زده شد.
نجفی معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی مدارس استان افزود: 24 هزار کلاس درسی داریم که متاسفانه 14 هزار کلاس درسی در سطح استان، نیاز به تخریب و بازسازی یا نیاز به مقاوم سازی دارند که مشارکت خیرین بزرگوار را می طلبد.

محمد نجفی در مراسم کلنگ زنی مدرسه ۳ کلاسه روستایی در منطقه نظرکهریزی افزود: ۵۰ طرح مدرسه سازی در حال حاضر در استان در حال اجراست و ۱۸۰ کلاس درس تا مهر ماه امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی گفت: برای این ۱۸۰ کلاس درس بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده و می شود.

نجفی از برچیده شدن کلاس های درس خشتی و گلی در استان خبر داد و گفت: بیش از 400 مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد که متاسفانه یک چهارم مدارس کانکسی در شهرستان های هشترود، چاراویماق و نظرکهریزی است که نیازمند مشارکت خیرین در این راستا هستیم تا مدارس کانکسی را به حداقل برسانیم.

وی در پایان سخنان خود افزود: پایه و اساس پیشرفت مملکتمان در مدارس است که باید در ساختن و تجهیز آن ها اهتمام بیشتری داشته باشیم و باید دست در دست هم و با همکاری یکدیگر در جهت تعلیم و تربیت و پرورش دانش آموزان قدم برداریم که این تلاش ها باعث می شود که دانش آموزان از نظر علمی، اخلاقی و دینی رشد یابند.
گفتنی است مدرسه ۳ کلاسه روستای گلوجه حسن بیگ بخش نظرکهریزی از سوی خیرین مرحومین شکراله و حاج علی عبادی باهزینه ۴۰۰ میلیون تومان تا مهر امسال بهره برداری می شود.