Aa
تاریخ : شنبه 14 تير 1399
کد 974

در راستای اجرای سیزدهمین طرح «آجر به آجر» در آذربایجان شرقی؛

عملیات ساخت مدرسه 2 کلاسه در شهرستان مرندآغازشد

در راستای اجرای طرح تحولی آجر به آجر و با مشارکت خیرین نیک اندیش ، عملیات ساخت یک باب مدرسه دو کلاسه در روستای سرخه شهرستان مرندآغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس  استان آذربایجان شرقی از مرند، معصومه پاشایی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر جایگاه رفیع سوادآموزی و آموزش اظهار کرد: توسعه علم و دانش از چنان اهمیتی برخوردار است که پیامبر اکرم(ص) شرط آزادی اسرا در جنگ بدر را باسواد کردن مسلمانان تعیین کردند.

همچنین در این آیین، مناف کسایی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز آذربایجان‌شرقی اهمیت دادن به تعلیم و تربیت را عامل رشد و توسعه کشور دانست و ابراز کرد: خیرین استان در سال گذشته 105 میلیارد تومان تعهد احداث مدرسه داشته‌اند که حدود 80 درصد این رقم تحقق یافته است.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند در این آیین با بیان اینکه فضای آموزشی استاندارد، لازمه تسهیل فرآیند یاددهی و یادگیری است، ادامه داد: این مدرسه 2 کلاسه در فضایی به مساحت زیربنای 75 مترمربع احداث خواهد شد که کل هزینه احداث آن را خانواده‌های کسایی و اردبیلچی(همسر شهید کسایی) تقبل کرده اند.

اباذر کاظمی با اشاره به اجرای طرح " آجر به آجر" در سطح کشور، از کلیه افرادی که به هر اندازه می‌توانند در راستای این طرح مدرسه‌سازی در مناطق محروم سهیم باشند، دعوت به مشارکت کرد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی احداث یک باب مدرسه در روستای قمیش‌آغل این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.