Aa

اطلاعات ساختار ، ماموریت ها ، وظایف و فرایند های اداری

  • سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال 1354به منظور« احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان  مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آنها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی و پرورشی، در وزارت آموزش و پرورش تأسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی عهده‌دار ساخت و تآمین فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور، شد.

بزرگترین دارایی این سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. روحیه جهادی و خستگی ناپذیر کارکنان و مهندسان و معماران این سازمان برای اعتلای میهن، منشاء دستاوردهای درخشان در نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، افزایش ایمنی، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمّی و کیفی مدارس شده است؛ آنگونه که مدارس، مستحکم ترین بناهای شهرها و روستاهای کشور محسوب می شوند و همواره در ارزیابی های سالانه دستگاه های نظارتی عنوان دستگاه برتر درکیفیت اجرای پروژه ها را از آن خود کرده است.

گرچه تاسیس این سازمان در اواخر دوران پهلوی بود اما فعالیت موّثر و بنیادی آن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و به یکی از پرافتخارترین سازمان های تخصصی ایران اسلامی ارتقا یافت. همچنین با دانش تخصصی "مقاوم سازی" کارنامه ای درخشان در خصوص ایمن سازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی به دست آورده. به طوریکه موفق به دریافت جایزه بین المللی ساساکاوا شده است. این سازمان تخصصی هم اکنون با رویکرد تخریب و بازسازی مدارس فرسوده، مکانیابی دقیق، علمی مدارس با افق دید بلند مدت، ایمن سازی مدارس و احداث و توسعه "مدارس سبز" مبتنی بر مدیریت سبز و با هدف فرهنگ سازی اهمیت مسائل زیست محیطی فعالیت می کند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سازمانی برخاسته از مردم، همراهِ مردم و در خدمت مردم است. به لطف خداوند متعال در نهضت مقدس مدرسه سازی از پشتیبانی ارزشمند بدنه اجتماعی و کمک های بی دریغ خیرین نیکوکار مدرسه ساز ( حقیقی و حقوقی) برخوردار است. مشارکت فعال و فزاینده خیرین مدرسه ساز به الگوی الهام بخش رویکردهای مبتنی بر مردم برای عمران و آبادانی کشور تبدیل شده است و این مهم نه فقط در گستره میهن عزیز، بلکه در برون مرزها نیز زبانزد شده و به عنوان الگویی موفق معرفی شده است.

امید است با عنایت الهی و در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری که بخشی از مسئولیت اجرائی کردن این سند بر عهده سازمان نوسازی مدارس کشور است، خانه دوم آینده سازان شایسته ایران و ایرانی ساخته شود.

در ماده 2 قانون تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برخی وظایف آن بدین شرح عنوان شده است :

الف- انجام بررسی های لازم برای استقرار مدارس در مناطق مختلف کشور (مکان یابی مدارس)

ب- بررسی و تهیه نقشه های ساختمان مدارس در هر منطقه متناسب با شرایط اقلیمی

ج- تهیه برنامه برای ساختمان های مدارس

د- احداث بنای مدارس، توسعه، ترمیم و نوسازی مدارس موجود

  • وظایف ادارات کل استان ها

ارائه برنامه اجرایی برای سیاست ها و خط مشی های تعیین شده توسط سازمان

امکان سنجی مدارس با توجه به ساختار جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی استان

تهیه برنامه اجرایی برای تامین فضاهای آموزشی و پرورشی در استان

تهیه طرح های لازم برای رفع نیازهای آموزشی و پرورشی مناطق و پیشنهاد به شورای آموزش و پرورش و شورای برنامه ریزی استان

احداث، توسعه، ترمیم و تجهیز فضاهای آموزشی استان

تنظیم و مبادله موافقتنامه طرح های عمرانی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان

جذب و توسعه مشارکت های مردمی به منظور احداث بخشی از فضاهای آموزشی موردنیاز

بازسازی فضاهای آموزشی در مناطق آسیب دیده استان و اجرای طرح های اضطراری و ویژه

اجرای طرح های محرومیت زدایی در زمینه فضاهای آموزشی و پرورشی استان

  • مأموریت ها

ساماندهی و برنامه ریزی ، توسعه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش

اجرای طرح های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش 

ارائه استانداردهای فضا و تجهیزات آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش

راهبری و جلب مشارکت های مردمی و نهادها در احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش 

تجهیز فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش

طراحی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی وزارت آموزش و پرورش

پاسخ به استعلام آموزش و پرورش در خصوص فضای مدارس غیردولتی 

صدور شناسنامه فنی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی آموزش و پرورش

قانون تشکیل

در ارديبهشت ماه 1354 قانون تاسيس سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور به عنوان يک سازمان وابسته به وزارت آموزش و پرورش و با هدف احداث، توسعه، ترميم، تجهيز، تعيين معيارها و استانداردهاي مطلوب ساختمانهاي مدارس به تصويب مجلس شوراي ملي وقت رسيد و از اوايل 1355 فعاليت خود را رسماً آغاز نمود.

به تبع تشکيل سازمان، واحدهاي سازماني نيز فعاليت خود را شروع کردند. اداره کل نوسازي مدارس استان اصفهان فعاليت خود را در سال 1355 و با عنوان گروه نوسازي مدارس آغاز نموده، در سال 1366 به مديريت نوسازي و در سال 1372 به اداره کل ارتقاء يافته و وظيفه احداث، تکميل و تجهيز واحدهاي آموزشي استان را به عهده دارد.

مجموعه کارکنان اداره کل نوسازي مدارس استان اصفهان در چهار حوزه به ارائه خدمات مشغول مي باشند.

 

قانون تأسيس سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور  (مصوب 1354.2.28)

 ماده 1- به منظور احداث و توسعه و ترميم و نوسازي ساختمانهاي مدارس تابع وزارت آموزش و پرورش و تهيه وسائل و تجهيزات مورد نياز آنها و‌تعيين معيارها و استانداردهاي مطلوب براي تجهيزات مدارس مذكور سازمان نوسازي و توسعه و تجهيز مدارس كشور كه در اين قانون سازمان ناميده‌مي‌شود در وزارت آموزش و پرورش تأسيس مي‌گردد.


 ماده 2- وظائف سازمان عبارت است از:

‌     الف - انجام دادن بررسي‌هاي لازم براي استقرار مدارس در مناطق مختلف كشور با توجه به تغييراتي كه از نظر مسائل جمعيتي، اقتصادي و‌اجتماعي حاصل مي‌شود.

     ب - بررسي و تهيه نقشه‌هاي ساختمان مدارس در هر منطقه با توجه به شرايط اقليمي و با تأييد وزارت مسكن و شهرسازي.

     ج - تهيه برنامه براي ساختمان‌هاي مدارس.

‌     د - احداث بناي مدارس و توسعه و ترميم و نوسازي مدارس موجود.

‌     تبصره - سازمان مي‌تواند مباشرت عمليات اجرايي را به شوراهاي آموزش و پرورش مناطق يا كميسيونهاي 3% (‌ناظر سهم آموزش و پرورش)‌موضوع قانون نظارت در مصرف سهميه آموزش و پرورش مصوب تير ماه 1334 محول نمايد كه طبق مقررات ناظر بر اعتبارات مربوط عمل شود.


 ماده 3- سازمان داراي شورايي به رياست وزير آموزش و پرورش و مركب از افراد زير خواهد بود:

     1 - دبير كل سازمان امور اداري و استخدامي كشور يا معاون او.

     2 - معاون وزير مشاور و رييس سازمان برنامه و بودجه.

     3 - معاون وزارت امور اقتصادي و دارايي.

     4 - معاون وزارت مسكن و شهرسازي.

     5 - معاون وزارت تعاون و امور روستاها.

     6 - معاونان اداري و مالي و طرح و بررسي‌ها و يك معاون ديگر وزارت آموزش و پرورش به انتخاب وزير آموزش و پرورش.

تبصره - وظايف و اختيارات شوراي سازمان در زمينه تعيين خط مشي و برنامه‌ها و آيين‌نامه‌ها و تشكيلات سازمان به موجب آيين‌نامه‌اي خواهد‌بود كه به پيشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تأييد سازمان امور اداري و استخدامي كشور به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.


 ماده 4- رييس سازمان از طرف وزير آموزش و پرورش منصوب مي‌شود و سمت دبير شورا را خواهد داشت.


 ماده 5- سازمان براي انجام دادن وظائف موضوع ماده 2 اين قانون طبق آيين‌نامه‌اي كه به تصويب شوراي سازمان خواهد رسيد قراردادهاي لازم را‌منعقد كرده و بهاي خدمات فني و حق تحقيق و حق مشاوره و حق نظارت را با رعايت مفاد آيين‌نامه مذكور پرداخت مي‌كند.


 ‌ماده 6- مقررات استخدامي سازمان با رعايت تبصره ماده 112 قانون استخدام كشوري به تصويب شوراي سازمان خواهد رسيد.


 ‌ماده 7- سازمان مشمول حد نصاب مقرر در ماده 37 اصلاحي قانون حفاظت و بهره‌برداري از جنگلها و مراتع كشور مصوب 1349.4.7 نمي‌باشد.


 ماده 8- كليه واحدهايي كه در وزارت آموزش و پرورش در زمينه فعاليت‌هاي سازمان انجام وظيفه مي‌كنند با اعتبارات و تعهدات و كاركنان آنها با‌تشخيص وزير آموزش و پرورش به سازمان منتقل مي‌شوند.

‌قانون فوق مشتمل بر هشت ماده و دو تبصره پس از تصويب مجلس سنا در جلسه روز چهارشنبه 1354.2.17،در جلسه روز يكشنبه بيست و هشتم‌ارديبهشت ماه يك هزار و سيصد و پنجاه و چهار شمسي به تصويب مجلس شوراي ملي رسيد.

راهبرد مشارکت دستگاه

 بسمه تعالی
 
اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در راستای تحقق اهداف و ماموریت خود" ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی استاندارد و مقاوم، متناسب با اولویت ها در چارچوب طرح ساماندهی و ضوابط معیارهای فنی مهندسی" تلاش در دریافت بازخوردهای مردمی و جلب مشارکت‌های ایشان دارد و در راستای ارائه خدمات بهتر، تعامل و تبادل اطلاعات با آحاد مردم و دستگاه های اجرائی را جهت افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی جامعه هدف خویش در سرلوحه کار خود قرار داده است.
 

از این رو تدابیر زیر برای دریافت نظرات، پیشنهادها، انتقادها، شکایات و... اندیشیده شده است:    

چشم انداز و آینده

چشم انداز و آینده :

    •  
    •  بازسازی مدارس تخریبی و خطرآفرین
    •  
    •  تعمیم و توسعه فرهنگ مشارکت مردم در امر مدرسه سازی
    •  
    •  ساماندهی مدارس روستائی
    •  
    •  تجهیز واحدهای آموزشی جدیدالاحداث به وسایل اداری، آموزشی و کمک آموزشی جدید
    •  
    •  استفاده از خدمات مشاورین و طراحی و اجرای پروژه های خاص مخصوص دانش آموزان دختر
    •  
    •  احداث سالن های چند منظوره با ابعاد متناسب به منظور تعمیم ورزش دانش آموزی
    •  
    •  احداث و توسعه مراکز پیش دبستانی
    •  
    •  بهینه سازی مصرف انرژی در پروژه ها
    •  
    •  ارتقاء سطح مهارتهای علمی و عملی پرسنل اداره کل
    •  
    •  بررسي وضع موجود مناطق آموزش و پرورش و برنامه ساخت و استقرار فضاهاي جديد با توجه به تحولات جمعيتي و قانوني

 

ايجاد مطالعه در زمينه هاي :

1- مدرسه و ايمني

2- مدرسه و بهداشت فردي و بهداشت محيط

3- مدرسه و نمادهاي فرهنگي و ديني

4- مدرسه و حقوق شهروندان

5- ازنگري در بوفه مدارس

6- چند منظوره و منعطف نمودن مدار

 
 
 
 

شناسه ملی دستگاه: 13145400
لیست خدمات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی:
اعلام نظر در خصوص استحکام ساختمان های مدارس غیرانتفاعی
 شرح خدمت:
 براساس آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی شماره 61/ت 55273 ه مورخ 98/1/5 مصوب هیات محترم وزیران، جوانب فنی و ایمنی ساختمان و تایید استحکام بنا توسط ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ها انجام می پذیرد و این فرآیند در بازه های زمانی سالیانه می باشد.
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: توسعه شهري
نوع مخاطبین: مردم, دستگاه هاي اجرايي, دستگاه های دولتی
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: سایر
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ بله
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2B دولت به کسب و کارها
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ بله
استعلام الکترونیک: خیر


تجهيز مدارس
شرح خدمت:
  در این فرآیند اقدامات ذیل انجام می پذیرد : 1 – مشخصات فنی تجهیزات تدوین و به روزآوری و به همراه سایر استانداردهای تدوین شده مرتبط در سامانه تدارکات و تجهیز طرحهای سازمان درج می گردد . 2 – نیازسنجی تجهیزات بر اساس تعداد پروژه و کلاس تحویلی در طول سال تحصیلی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان انجام پذیرفته و نوع و تعداد تجهیزات مورد نیاز مشخص می گردد . 3 – تعیین اعتبار مورد نیاز : اعتبار برآورد شده برای تأمین تجهیزات مدارس با توجه به مفاد و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشخص می گردد . 4 – با توجه به اعتبارات پیش بینی شده، حدود تجهیزات مورد نیاز برآورد و از طریق مناقصه یا سایر انواع معاملات دولتی نسبت به شناسایی و انتخاب فروشندگان و شرکت های ذیصلاح اقدام می گردد . 5 – با شرکت ها یا فروشندگان برنده مناقصه/ معاملات، قرارداد منعقد و یا از طریق استعلام قیمت با برندگان استعلام معامله انجام می پذیرد . 6 – حواله های ارسال تجهیزات ( به مناطق آموزش و پرورش یا مدارس هدف ) به عنوان فروشندگان یا شرکت های طرف قرارداد صادر می گردد . 7 – فروشندگان / شرکت ها متعاقباً نسبت به ارسال تجهیزات اقدام و رسید / فرم اعلام وصول مهر و امضاء شده تحویل گیرندگان را دریافت می دارند . 8 – رسیدها / فرم های اعلام وصول شده طی نامه ای از طریق شرکت ها / فروشندگان به عنوان اداره کل نوسازی مدارس استان ارسال می گردد . 9 – رسیدها و فرم های اعلام وصول ( صورت وضعیت تجهیزات ) توسط کارشناس تجهیزات و معاونت پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل بررسی و در صورت تأیید حواله مالی آن به عنوان امور مالی و ذیحسابی اداره کل صادر می گردد . 10 – بعد از رسیدگی های قانونی لازم توسط ذیحسابی اداره کل ، وجود حواله های مالی به حساب شرکتها / فروشندگان طرف قرارداد واریز می گردد .
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: آموزش طبقه بندي نشده در جاي ديگر
نوع مخاطبین: مردم, دستگاه های دولتی, دستگاه های اجرایی
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: آموزش, سایر
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ بله
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ بله
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2G دولت به دولت
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت, تشخیص دستگاه
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ خیر
استعلام الکترونیک: خیر


ساماندهي و برنامه­ ريزي توسعه فضاهای مدارس
شرح خدمت:
به منظور تحقق بند 14 اهداف عملیاتی (فصل 7) سند تحول بنیادین آموزش و پروش ( ايجاد و متناسب سازي فضاهاي تربيتي با ويژگيها و نيازهاي دانش آموزان و اقتضائات فرهنگ اسلامي - ايراني و شرایط اقليمي، فرهنگي و جغرافيايي) ساماندهی فضاهای موجود و برنامه ریزی برای ساخت فضاهای جدید صورت می گیرد. برای دستیابی به ساماندهی و برنامه‏ ریزی فضا نیاز به اطلاعات مختلفی اعم از اطلاعات جمعیتی، دانش‏ آموزی، کلاس‏ های درس فیزیکی، اقلیم و سایر اطلاعات مکانی و همچنین اعتبارات مورد نیاز استان و اعتبارات هزینه شده مورد نیاز است. داده‏ های مورد نیاز از بانک اطلاعات شناسنامه فنی فضا که حاوی جزئیات فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی موجود است و همچنین سامانه مدیریت پروژه تأمین شده و این بانک‏ های اطلاعاتی توسط مکانیزم ‏های تعریف شده به روزرسانی می‏شوند.
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: توسعه شهري
نوع مخاطبین: دستگاه هاي اجرايي
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: آموزش
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ خیر
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2G دولت به دولت
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ خیر
استعلام الکترونیک: خیر


صدور شناسنامه فني مدارس
شرح خدمت:
تکمیل فرم های اطلاعاتی فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی متعلق به آموزش و پرورش با هدف دستیابی به آمار فضاهای موجود کشور
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: آموزش طبقه بندي نشده در جاي ديگر
نوع مخاطبین: دستگاه های دولتی, دستگاه های اجرایی
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: سایر
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ خیر
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2G دولت به دولت
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تشخیص دستگاه
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ خیر
استعلام الکترونیک: خیر


طراحی فضاهای مرتبط با آموزش و پرورش
شرح خدمت:
در هر دوره با عنایت به سیاست نظام آموزشی و سند تحول آموزش و پرورش و سیاست های سازمان کلیه فعالیت های طراحی و ارزیابی مشخص شده (ضوابط مدرسه سازی نشریه 697 و 734 ) براساس برنامه ریزی های سازمان هدف گذاری شده و کلیه فعالیتهایی که نیازمند به طرح ریزی (معماری، سازه، تاسیسات و GIS ) در ارتباط با پروژه های مربوطه وجود دارد انجام شده و مراحل مختلف ارزیابی و کنترل برای آنها صورت گرفته و براساس اطلاعات و بازخورد از ارزیابی، هرساله مورد بازنگری و بهبود مستمر مورد توجه قرار می گیرد.
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: توسعه شهري
نوع مخاطبین: دستگاه هاي اجرايي
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: سایر
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ خیر
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2G دولت به دولت
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت, تشخیص دستگاه
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ خیر
استعلام الکترونیک: خیر


اجرای طرح ها عمرانی ساختمان های دولتی و مدارس
شرح خدمت:
  این فرآیند جهت الکترونیکی کردن روند اجرا و نظارت بر پروژه های عمرانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از دو وجه مالی و فنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این فرآیند ابتدا اطلاعات قرارداد و پیش از آن مشخصات پیمانکار مربوطه، ذخیره می گردد و ارتباط بین پروژه و قرارداد برقرار می شود. در ادامه، برای آن پروژه و قرارداد، اطلاعات ریز عملیات فنی وارد شده و ناظرین مربوطه مشخص می گردند. سپس توسط پیمانکار پیشرفت کار به شکل صورت وضعیت در سیستم وارد شده و توسط ناظر و سرناظر مربوطه تصحیح و تایید می گردد. در نهایت با ثبت اطلاعات مربوط به پیشرفت فیزیکی پروژه، امور مالی حواله ای جهت پرداخت به پیمانکار مربوطه صادر می نماید.
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: توسعه شهري
نوع مخاطبین: دستگاه هاي اجرايي, مشاوران و پیمانکاران
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: سایر
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ خیر
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2G دولت به دولت
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تشخیص دستگاه
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ خیر
استعلام الکترونیک: خیر


راهبری و جلب مشاركت­هاي مردمي در احداث مدارس
شرح خدمت:
این فرآیند جهت مدیریت و ساماندهی امور مشارکت‌های مردمی و ارائه خدمات به خیّرین محترم جهت پیگیری روند اجرای پروژه‌های مردمی و مشارکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرآیند ابتدا اطلاعات خیّر ثبت گردیده و سپس اطلاعات مربوط به توافقات و تعهدات آن خیر، ذخیره می‌شود. کد خیر و کد توافق مربوطه به منظور ثبت پروژه‌های مشارکتی و مردمی و همچنین نظارت و مدیریت آن‌ها استفاده می‌شود. بدین ترتیب می‌توان میزان تحقق توافقات صورت گرفته را اخذ نموده و در جهت ارتقاء آن برنامه‌ریزی نمود. همچنین امکان مشاهده و پیگیری روند اجرای پروژه‌ها توسط خیر میسر می‌باشد.
نام خدمت کلان: راهبری فضاهای آموزشی، پرورشی، ورزشی مدارس و واحدهای سازمانی
گروه خدمت: آموزش طبقه بندي نشده در جاي ديگر
نوع مخاطبین: مردم
ماهیت خدمت: حاکمیتی
نوع رویداد خدمت: آموزش
آیا خدمت منجر به پاسخ استعلام می شود؟ خیر
آیا خدمت منجر به صدور مجوز می شود؟ خیر
شناسه خدمت کلان: 15021267000
نوع خدمت: G2B دولت به کسب و کارها
سطح خدمت: کشوری (خدمتی که در کل کشور ارایه می شود.)
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت, تشخیص دستگاه
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ بله
استعلام الکترونیک: خیر