Aa
تاریخ : شنبه 10 شهريور 1403
کد 1645

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی طرح شهید عجمیان تاکید کرد:

اهمیت تسریع در انجام امور محوله به نواحی و مناطق آموزشی استان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی طرح شهید عجمیان، بر اهمیت تسریع در انجام امور محوله به نواحی و مناطق آموزشی استان تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان در جلسه شورای هماهنگی طرح شهید عجمیان اظهار داشت: سالانه ۵۰ الی ۶۰ میلیارد تومان هزینه تعمیرات مدارس این استان برآورد می‌شود؛ اما اعتبار ابلاغی برای نوسازی مدارس همه ساله بین شش الی هشت میلیارد تومان بوده و این اعتبار، پاسخگوی نیاز استان نیست و طرح شهید عجمیان فرصتی خوب برای نظام تعلیم و تربیت استان است.

این مقام مسئول در پایان ضمن اشاره به اهمیت تعمیرات سرویس های بهداشتی ذیل طرح شهید عجمیان، گفت: خوشبختانه امسال در کنار تعمیرات ادامه‌دار سرویس‌های بهداشتی مدارس، سرویس‌های بهداشتی‌ پیش ساخته نوین طراحی شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان به مدارس مناطق محروم ارسال و نصب گردیده‌اند که خود گامی نوین در پیشروی به سوی صنعتی سازی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که در حوزه هزینه کرد در طرح شهید عجمیان دچار مشکل نشویم و از تمامی مناطق و نواحی آموزشی استان نیز خواهشمندیم تا در اسرع وقت و هر چه سریعتر، امور محوله را انجام داده و گزارشات را به اداره کل نوسازی مدارس استان ارائه نمایند.

مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته با مشارکت اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس، معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان استان گفت: لازم است جزئیات اقدامات انجام شده به شکل موردی از طرف مناطق گزارش گردد تا کیفیت اقدامات مورد سنجش قرار گیرد. همچنین لازم است جدیت ویژه‌ای در شناسایی مدارس نیازمند توجه وجود داشته باشد‌.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس باید اقدامات لازم برای اول مهر را با استفاده از ظرفیت‌های موجود انجام دهند، افزود: منابع مالی طرح شهید عجمیان جهت تعریف پروژه نیست؛ بلکه اعتبار کمکی برای بهسازی و شاداب سازی مدارس بوده و لازم است در کنار کمک‌های مادی و غیر مادی مردمی، از این اعتبار به نحو احسن استفاده شود.

سعادتی در ادامه یادآور شد: مدیر مدرسه، طبق تاکیدات سند تحول بنیادین باید بتواند از فرصت‌های موجود در بین اولیا و محله اقداماتی را پیش بینی و انجام نماید و این موضوع در ارزیابی‌های مدارس در راستای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد سنجش قرار می‌گیرد‌.

وی ادامه داد: مدارسی که اقدامات مناسب در مناطق هدف انجام داده باشند و گزارش آن به موقع جهت کیفیت سنجی به اداره کل ارسال گردیده باشد، در بخش دوم اعتبارات طرح شهید عجمیان در اولویت قرار خواهند گرفت.