Aa
تاریخ : يکشنبه 23 دي 1403
کد 1772

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در جلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز استان و شورای آموزش و پرورش تبریز تاکید کرد:

لزوم ساخت ۱۵۹ کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۴ در شهرستان تبریز

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در جلسه مشترک مجمع خیرین مدرسه ساز استان و شورای آموزش و پرورش تبریز ضمن اشاره به اهمیت توجه به سرانه آموزشی در شهرستان تبریز، بر لزوم ساخت ۱۵۹ کلاس درس تا پایان سال ۱۴۰۴ طی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در این شهرستان تاکید نمود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان ضمن قدردانی از تلاش های فرماندار تبریز و روسا و مدیران نواحی پنجگانه این شهرستان گفت: امروزه با توجه به افزایش جمعیت در کلانشهر تبریز، نیاز به مدارس بیشتر برای کاهش تراکم در مدارس موجود و افزایش بهره وری در تعلیم و تربیت، بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: مدرسه، رکن اصلی تربیت یک فرد اجتماعی برای جامعه است و در این امر باید همه ی دستگاه ها و ارگان ها و نهاد ها دست در دست هم برای ارتقا نظام تعلیم و تربیت و کاهش مدارس غیرمستحکم در کلانشهر تبریز گام بردارند به طوری باید تمامی ارگان ها تسهیلگر امور برای آموزش و پرورش باشند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات استاندار محترم و فرمانداری تبریز، باید دست در دست هم تا پایان سال ۱۴۰۴، ۱۵۹ کلاس درس در شهرستان تبریز احداث کنیم تا از مشکلات آموزشی در این شهرستان بکاهیم؛ بنده و همکارانم در اداره کل نوسازی مدارس استان همواره به مثابه گذشته، این موضوع را به جد پیگیر خواهیم بود و از شما عزیزان هم در جذب خیرین و اعتبارات دولتی و مابقی امور مربوط به آموزش و پرورش و شهرداری و ... یاری می طلبیم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم تا بتوانیم با همت جمعی، آینده ی خوبی را برای آینده سازان و فضاهای آموزشی شهرستان تبریز رقم بزنیم.

داود گرشاسبی، فرماندار شهرستان تبریز نیز در ادامه با بیان اینکه برداشتن قدم‌های موثر در راستای تعلیم و تربیت، افتخاری برای ما مسئولان است، گفت: نگاه ایجابی و مثبت داشتن به این حوزه می‌تواند بسیاری از مسائل را برطرف کند. نگاه به آموزش و پرورش، نگاه فرهنگ‌‌سازی و آینده‌سازی بوده و باید نگاه تسهیل‌گری به این مجموعه داشت.

وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت، ابزار توسعه رشد موفقیت در جامعه بوده و یک ساخت و دستگاه نیست و اگر چنین نگاهی به این مجموعه داشته باشیم به جایگاه‌های برتر در حوزه تحقیق و پژوهش و آموزش و پرورشردست خواهیم یافت. باید رویکرد خود را تغییر داده و نگاهی متعاملانه در خودمان ایجاد کنیم و در این صورت نیز نسل تربیت یافته آینده هم متعامل خواهند شد. باید جدا از منافع حزبی، گروهی، قشری، مبتنی بر منافع کلان شهری،  استانی و ملی به صورت تعاملی پیش رفت.

فرماندار شهرستان تبریز با برشماری ویژگی‌های افراد تعاملی، گفت: افراد متعامل دارای روابط بین بخشی و فرابخشی، مسئولیت‌پذیر، دارای قدرت شناخت پدیده‌ها و قدرت تعامل با پدیده‌ها هستند و آموزش و پرورش می‌تواند با هنرمندی این توانمندی را به نسل آینده انتقال دهد. هر چه با علل ظهور و بروز پدیده‌ها آشنا باشیم، راحت‌تر تصمیم می‌گیریم، در جامعه تغییر رویکردهایی اتفاق افتاده است که آموزش و پرورش باید خودش را با آن همسان کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش جایگاه تبریز در تغییرات و تحولات عصرهای گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: به دلیل نگاه سلبی جامعه و افتراق در تعاملات نتوانسته‌ایم تبریز را رو به جلو ببریم. تبریز نیازمند اصلاح تغییر رویکرد و نگاه به رویکردها است.

گرشاسبی در ادامه متذکر شد: نیازمند مساعدت‌های تسهیلگرانه آموزش و پرورش، مجمع خیران و دستگاه‌های همکار در این زمینه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به تکلیف قانونی شهرداری در خصوص سرویس رایگان کودکان استثنایی، اظهار کرد: این افراد، پناهگاهی جز اجتماع ندارند. قانونگذار این تکلیف قانونی را بر عهده شهرداری قرار داده و این نهاد باید خود را مکلف به پرداخت خودکار این مبلغ بداند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش بر لزوم احصا مدارس با بیش از سه دهه عمر و تخریبی شهرستان تبریز و سپس پای کار آوردن خیران، تاکید نمود.

فرماندار شهرستان تبریز در ادامه با بیان اینکه نماد برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس باید شیوه‌های تربیتی را بازتعریف کرده و نسل حاضر را با شیوه‌های تربیتی جدید و نوین با توحه به اقتضائات و شرایط زمان، تربیت کنیم‌.