مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن تاکید بر لزوم پای کار آمدن همه دستگاه های اجرایی و ارگان ها و نهاد ها برای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، خطاب به روسا و مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: نهضت توسعه عدالت فضاهای آموزشی، نیازمند برنامه ریزی دقیق و تلاش شبانه روزی است
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهای فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس استان در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق آذربایجان شرقی، با ارائه گزارشی از طرح محرومیتزدایی و افزایش عدالت در فضاهای آموزشی به عنوان یکی از سیاستهای اصلی دولت، گفت: راهبری و سیاستگذاری کلی در این خصوص همواره با حضور شخص ریاست جمهوری و شرکت در جلسه شوراهای آموزش و پرورش انجام و وظیفه اصلی در این زمینه به وزارت کشور قرار داده شده است و سازمان نوسازی مدارس کشور و به تبع آن ادارات کل نوسازی مدارس استان ها دبیر این طرح می باشند و در این راستا باید تمامی ارگان ها و نهاد و دستگاه های اجرایی پای کار باشند.
وی، برچیدن مدارس کانکسی مستقل و مدارس سنگی قابل بازسازی دارای جمعیت دانشآموزی بیش از ۱۰ نفر را از اولویتهای طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی دانست و تعداد مدارس کانکسی شامل این طرح را در سطح استان آذربایجان شرقی ۷۲ باب و تعداد مدارس سنگی را ۴۴ باب عنوان نمود و افزود: ۶۳ مورد از مدارس کانکسی مذکور از نظر ساختمانی تکمیل شده است و دو مورد نیز به زودی تکمیل میگردد و مابقی نیز طی یک سال آینده ساماندهی شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی در پایان از افزایش سرانه آموزشی استان به ۵/۶۹ متر مربع خبر داد.
محمد رضا عامریان، مسئول و معین استان آذربایجان شرقی در نهضت توسعه عدالت آموزشی و نماینده وزارت آموزش و پرورش، ضمن قدردانی از مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی استان جهت همراهی در اجرای طرح شهید عجمیان، تکمیل شدن ۵۰۰ مدرسه در قالب بیش از ۲۰۰۰ کلاس درس و جذب حدود بیش از ۱۰۰ میلیارد و شادابسازی و بهسازی فضای ۲۶ مدرسه را از جمله برکات اجرای این طرح در استانمان عنوان نمود.
وی با بیان اینکه طرح نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، طرحی مردمی و اجتماعی و متفاوت از کارهای روتین دولتی است، اظهار کرد: تلاش داریم تا مدیران ما از رویکردشان را از هزینهای به رویکرد درآمدی تغییر دهند. استان آذربایجان شرقی در زمینه برچیدن مدارس سنگی بهتر از سایر استانهای شمالغرب کشور عمل کرده است.
وی بر نقش مدیران و روسای نواحی و مناطق در جذب منابع مالی جهت توسعه فضاهای آموزشی تاکید نمود و خواستار جلب حمایتهای مادی و معنوی از صنایع مادر استانها و سایر شرکای آموزش و پرورش شد و گفت: از ظرفیت فرمانداریها، راهکارهای قانونی و شورای آموزش و پرورش در این خصوص استفاده کنید.
عامریان در ادامه قانون مولدسازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: به نظر میرسد این استان با توجه به موقعیت برخی مدارس و قرار گرفتن در قلب تجاری شهر و املاک مازاد موجود، ظرفیت بسیار زیادی در این زمینه دارد و با تصویب قوانین مولدسازی در شورای آموزش و پرورش میتوان به درآمدزایی مناسبی از محل این قانون دست یافت.
همچنین در پایان این اجلاس نیز مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، کار بسیار ارزشمندی است، گفت: این جلسه به اجرای بهتر و کیفی ایده جدید مورد تاکید ریاست محترم جمهوری در استانمان کمک خواهد کرد. در این پروسه، کار مشترک نرم افزاری و فکری آموزش و پرورش با راهبری میدانی و نظارت تخصصی اداره کل نوسازی و تجهیز به عنوان بازوی عمرانی آموزش و پرورش به توسعه عدالت در فضاهای آموزشی کمک شایانی خواهد کرد.
وی بر لزوم احصا آمار سرانه فضای آموزشی، ورزشی، مدارس قابل بازسازی، کانکسی ضمیمه یا مستقل و دانشآموزان بازمانده از تحصیل و سایر شاخصها و آمارهای کیفی توسط مدیران و روسای نواحی و مناطق تاکید کرد و افزود: همگی باید حساسیت و دقت لازم را در این خصوص داشته باشند.