Aa
تاریخ : پنجشنبه 11 ارديبهشت 1404
کد 1878

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در جلسه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی ترکمانچای خبر داد:

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در نهضت توسعه عدالت آموزشی، اولویت اصلی نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در جلسه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی ترکمانچای اظهار داشت : توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در نهضت توسعه عدالت آموزشی، اولویت اصلی نوسازی مدارس آذربایجان شرقی است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در جلسه‌ای با محوریت بررسی وضعیت آموزشی منطقه ترکمانچای، از برنامه‌ریزی دقیق برای حل نظام مسائل آموزشی این بخش در قالب نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم توجه ویژه به مناطق کوچک و کمتر برخوردار اظهار کرد: «برش یک‌ساله ما در ترکمانچای با مشکلی مواجه نیست و تمامی برنامه‌ها طبق زمان‌بندی پیش خواهد رفت و امروز نیز مدرسه ۶ کلاسه ورنکش این شهرستان نیز زیر سایه ی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی افتتاح خواهد گردید.

وی ادامه داد: علاوه بر این، با نگاه فراتر از یک مدرسه و با استفاده از پیوست ۲ نظام مسائل آموزشی ابلاغ شده به فرمانداران محترم، تلاش خواهیم کرد سایر چالش‌ها و نیازهای آموزشی منطقه را نیز پوشش دهیم.»

فرهودی با اشاره به اعتقاد جدی دکتر پزشکیان به عمل به وعده‌ها افزود: «این باور که عمل مهم‌تر از حرف است، باید در پروژه‌های عمرانی و آموزشی نیز نمود داشته باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «تاکنون ۲۳۱ پروژه آموزشی در استان جمع‌بندی شده و در سال جاری تلاش خواهیم کرد تا سهمیه شهرستان ترکمانچای را در بحث تجهیزات، ایزوگام و آسفالت افزایش دهیم. همچنین علاوه بر سهمیه تعیین‌شده برای آسفالت‌ریزی، منابع جدیدی نیز اختصاص خواهیم داد تا پوشش بهتری حاصل شود.»

مدیرکل نوسازی مدارس همچنین از رفع کامل مشکلات مرتبط با ایزوگام مدارس خبر داد و افزود: «در حوزه مقاوم‌سازی و بهسازی مدارس، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شرایطی ایمن و مناسب برای دانش‌آموزان فراهم شود.»

فرهودی در پایان ضمن قدردانی از فرماندار شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش ترکمانچای گفت: «ترکمانچای نیازمند توجهی فراتر از معمول است و با برنامه‌ریزی دقیق و همگرایی تمامی دستگاه ها و ارگان ها، این منطقه را به یکی از نمونه‌های موفق توسعه عدالت آموزشی تبدیل خواهیم کرد.»