در راستای تقویت زیرساختهای آموزشی ویژه و ارتقای کیفیت فضاهای یادگیری برای دانشآموزان با نیازهای خاص، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با حضور در ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با مدیرکل این مجموعه دیدار و گفتوگو کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، این نشست، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود مدارس استثنایی، بر لزوم بازسازی فضاهای فرسوده، توسعه فضاهای آموزشی جدید و استانداردسازی امکانات مناسبسازی تأکید شد.
تأکید مدیرکل نوسازی بر مسئولیت اجتماعی و اولویت بخشی به مدارس استثنایی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در این دیدار با بیان اینکه دانشآموزان با نیازهای ویژه شایسته بهرهمندی از بهترین فضاهای آموزشی هستند، گفت:
«ما نوسازی مدارس استثنایی را صرفاً یک پروژه عمرانی نمیدانیم؛ این کار یک وظیفه انسانی، اجتماعی و فرهنگی است. نیازهای این دانشآموزان متفاوت است و فضاهای آموزشی آنها باید دقیقتر، استانداردتر و مجهزتر طراحی و اجرا شود.»
وی با اشاره به برنامههای در دست اقدام افزود:
«در ماههای اخیر، طرحهای متعددی برای بهسازی مدارس استثنایی، مناسبسازی ورودیها، مسیرهای تردد، سرویسهای بهداشتی، فضاهای کاردرمانی و سالنهای چندمنظوره تدوین شده است. بخشی از این طرحها در حال اجراست و بخشی دیگر با تأمین اعتبار لازم بهزودی آغاز خواهد شد.»
او همچنین به ظرفیت خیرین مدرسهساز اشاره کرد و گفت:
«خوشبختانه خیرین ما بسیار دغدغهمند هستند و علاقهمند به مشارکت در حوزه مدارس استثنایی. ما تلاش داریم با ایجاد طرحهای مشخص، شفاف و هدفمند، زمینه جذب بیشتر کمکها و سرمایهگذاری خیرین را فراهم کنیم تا روند توسعه این مدارس سرعت بیشتری بگیرد.»
مدیرکل نوسازی با اشاره به اهمیت تجهیزات تخصصی ادامه داد:
«مدارس استثنایی علاوه بر ساختمان و کلاس استاندارد، به تجهیزات توانبخشی، کاردرمانی، وسایل آموزشی ویژه، سیستمهای ایمنی اختصاصی و وسایل کمکآموزشی متناسب با نوع معلولیت دانشآموزان نیاز دارند. تأمین این تجهیزات بخش مهمی از برنامه نوسازی است و انشاءالله با همکاری دستگاههای مرتبط عملیاتی خواهد شد.»