Aa
تاریخ : شنبه 29 آذر 1404
کد 2065

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور:

توسعه کشور بدون تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست / مدرسه‌سازی به اولویت اصلی دولت تبدیل شده است

نخستین مدرسه سازگار با محیط زیست کشور با حضور مسئولان ملی و استانی در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد و رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در این مراسم گفت: توسعه کشور بدون تقویت آموزش و پرورش ممکن نیست و مدرسه‌سازی به اولویت اصلی دولت تبدیل شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ، حمیدرضا شاه‌حسینی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، در آئین افتتاح این مدرسه با اشاره به اهمیت توسعه عادلانه فضاهای آموزشی، از تلاش‌های استاندار پرتلاش و ساعی آذربایجان شرقی و همچنین مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان تقدیر کرد و گفت: اقدامات انجام‌شده در استان آذربایجان شرقی نشان‌دهنده عزم جدی مدیران برای تحقق نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی است.

وی با قدردانی از تلاش‌های علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه امروز نگاه حاکمیت به حوزه آموزش و پرورش نگاهی راهبردی و آینده‌نگر است و رئیس‌جمهور به‌صورت رسمی و میدانی وارد موضوع مدرسه‌سازی شده و این حوزه را به یکی از اولویت‌های اصلی دولت تبدیل کرده است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با تأکید بر اینکه توسعه کشور در آموزش و پرورش معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد: اگر به‌دنبال اقتصاد پویا، اشتغال پایدار و پیشرفت همه‌جانبه هستیم، باید سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهیم؛ چرا که زیربنای توسعه اقتصادی، تربیت نیروی انسانی توانمند و آگاه است.

شاه‌حسینی با اشاره به نقش خیرین مدرسه‌ساز در پیشبرد اهداف آموزشی کشور گفت: همراهی خیرین با دولت و مجلس، فرصت ارزشمندی برای جبران کمبودها در فضاهای آموزشی ایجاد کرده و این مشارکت مردمی می‌تواند الگویی موفق برای سایر حوزه‌های توسعه‌ای کشور باشد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه سازگار با محیط زیست کشور در آذربایجان شرقی اظهار داشت: توجه به مسائل زیست‌محیطی در ساخت مدارس، گامی مهم در راستای توسعه پایدار و تربیت نسل آینده با رویکرد مسئولانه نسبت به محیط زیست است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در پایان بر لزوم توجه همزمان به کیفیت آموزش در کنار ساخت و توسعه فضاهای آموزشی تأکید کرد و گفت: مدرسه‌سازی صرفاً به احداث ساختمان محدود نمی‌شود، بلکه ارتقای کیفیت آموزشی، تربیتی و مهارتی دانش‌آموزان باید در کنار توسعه زیرساخت‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.