وزیر آموزش و پرورش در نشست با مدیران کل نوسازی مدارس و رؤسای مجامع خیرین مدرسهساز کشور گفت: خیرین با مدرسه سازی حال مردم و جامعه را بهتر میکنند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش کشور در نشست با مدیران کل نوسازی مدارس و رؤسای مجامع خیرین مدرسهساز کشور که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، اظهار کرد: افتخار میکنم در جمعی حاضر شدم که برای کاستن از رنج مردمان و گسترش دانش و معرفت بدون هیچ چشم داشتی تلاش میکنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نامگذاری میلاد امام حسن مجتبی (ع) به نام خیرین، گفت: امیدواریم این روز برای تکریم خیرین موثر واقع شود.
حاجیمیرزائی با اشاره به تلاشهای مرحوم محمدرضا حافظی رئیس فقید جامعه خیرین مدرسهساز کشور و حسین علیمرادی جوان خیر مدرسهساز در منطقه دشتیاری، عنوانکرد: این جوان الگوی مسؤولیتپذیری و خدمت بود که البته این ویژگی ثمره کار خیرین است؛ همان نهالی که روز به روز با شکوهتر میشود.
وی ادامه داد: جامعه تحت تاثیر دشمنیها روزهای سختی را میگذراند و این سختیها انضباط ذهنی برخی را بر هم زده است؛ در این شرایط آن کسانی که دست در کار خیر دارند، حال جامعه را بهتر میکنند، خیرین با مدرسه سازی حال مردم و جامعه را بهتر میکنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جامعه ما به روحیهای همانند روحیه خیرین مدرسهساز نیاز دارد، تأکید کرد: امروز که حال برخی تغییر کرده است باز هم عطر حضور خیرین ما را یاد آنهایی انداخت که بذل جان کردند تا دیگران آسوده زندگی و کسب و کارشان جریان پیدا کند.
حاجیمیرزایی بیان کرد: مدرسه رسانه گسترده است و چتر آن همه جا گسترش پیدا کرده است، حدود 20 هزار مدرسه داریم که جمعیت 10 تا 15 نفری قرار دارد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در مدرسه روح انسانها جان میگیرد و وجود آنها اعتلا پیدا میکند و خیرین این رسانه را می سازند و در برابر همگان قرار می دهند.
حاجیمیرزایی با اشاره به اینکه مدرسه به تمام حواس ما امتداد میبخشد، گفت: مدرسه چشمها و گوشهای ما را امتداد میبخشد، زمان و مکان را در می نوردد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: هیچ اتفاق پایداری برای توسعه جز با مدرسه آغاز نمی شود، پایدارترین تحول در مدرسه شکل می گیرد و هیچ جایی چنین جایگاهی را ندارد.
وی گفت: اگر می خواهیم آینده کشور را مشاهده کنیم باید وضعیت فعلی مدرسه را مشاهده کنیم، هویت و شخصیت در مدرسه شکل می گیرد و در مهمترین و تاثیرگذارترین دوره وارد عمل می شوند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: تجهیز مدارس وظیفه مسؤولان نوسازی است، همچنان که به ساخت مدرسه فکر می کنند باید به تجهیز آن هم توجه داشته باشند.