Aa
تاریخ : سه شنبه 18 آبان 1400
کد 1041

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

آذربایجان‌شرقی یک‌هزار ‌و پنجاه و هفت خیر مدرسه ساز دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی عنوان کرد: استان آذربایجان شرقی یک‌هزار ‌و پنجاه هفت خیر مدرسه ساز دارد که از این تعداد ۹۱۲ خیر حقیقی و 145 خیر حقوقی ثبت شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجان شرقی، پیام صدقی شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز ضمن خوشامدگویی به حضار عنوان کرد: هدف از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز  تکریم خیران بوده که سعی کردیم با حضور حداقلی امسال نیز در آیینی از خیران تکریم و تقدیر کنیم.
 صدقی خیرین مدرسه ساز را بازوان توانمند آموزش و پرورش در توسعه و تجهیز مدارس برشمرد و گفت: خیرین همواره  در امر مدرسه سازی پیشتاز بوده‌ و همیشه ما را در این راستا یاری کرده اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در ادامه بیان کرد: مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت دانست تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را درسال‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با مشارکت خیرین در حوزه مدرسه سازی توضیح داد: در بیستمین دوره جشنواره خیرین مدرسه ساز حدود 80 میلیارد تومان میزان آورده‌ی خیرین بود که این رقم در بیست و یکمین دوره به ۱۰۰میلیارد رسید و در بیست و دومین دوره با جهش مواجه شده و به رقم 208 میلیارد تومان افزایش یافت، اکنون نیز این آمار و ارقام به ۲۲۰ میلیارد رسیده است، امیدواریم این رقم تا پایان سال به ۳۰۰میلیارد افزایش یابد.
صدقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزء استان‌های پیشتاز در جذب مشارکت های مردمی به شمار می رود، ادامه داد: 134 پروژه در حدود 510 کلاس درس داریم که تعدادی از آنها کاملا خیرساز بوده و برخی نیز با مشارکت دولت و خیرین در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بیان کرد: بالغ بر 360 پروژه مشارکت در حال اجرا داریم که برخی از آنها در حال اتمام و برخی نیز در حال آغاز است، ما از سال 99 پروژه‌ی ناقصی نداریم همچنین در سال 1400 نیز سعی مان  بر این بوده پروژه ها را به موقع تحویل دهیم.

وی در ادامه در خصوص میزان اعتبارات  که دولت برای نوسازی در نظر گرفته است، اذعان داشت:سال گذشته میزان اعتبارات ما 80 میلیارد بود که امسال این رقم به 100 میلیارد تومان افزایش یافته است.

صدقی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با نهضت مدرسه سازی در شهرستان ها هم گفت: شهرستان‌های ملکان، عجب شیر و... در خصوص مدرسه سازی پیشتاز بوده و میزان مشارکت های خیرین در این شهرستان ها بیشتر است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی ۱۰۵۷ خیر مدرسه ساز دارد، بیان کرد: از این تعداد ۹۱۲ خیر حقیقی و 145 خیر حقوقی ثبت شده در حوزه مدرسه سازی داریم، ناگفته نماند که اکثر خیرها بعد از ساخت یک مدرسه به ساخت مدارس متعدد دیگر اقدام می کنند.

وی اذعان داشت: امسال اولین جشنواره خیرین خارج از کشور به شکل ویدیو کنفرانس برگزار شد که در این رویداد از سردیس حاج کریم مردانی آذر هم به عنوان خیر بزرگ ملی هم رونمایی شد.

صدقی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت خیرین مدرسه ساز و دغدغه‌مند بتوانیم نقش خود را در این راه سخت اما شیرین ایفا کنیم و موجبات اعتلای فرزندان این سرزمین را فراهم آوریم.

گفتنی است بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی با حضور خیران مدرسه ساز روز دوشنبه 17 آبان ماه سال جاری در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.