Aa
تاریخ : شنبه 22 آبان 1400
کد 1043

به همت خیر نیک اندیش حاج علی عسگریان دماوندی؛

مدرسه پنج کلاسه خیرساز "امام موسی کاظم(ع)" روستای قره دیو منطقه نظرکهریزی افتتاح و به بهره برداری رسید

مدرسه ۵ کلاسه خیرساز "امام موسی کاظم(ع)" روستای قره دیو منطقه نظرکهریزی با حضور امینیان فرماندار هشترود، نجفی مسئول مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی استان، سیفی بخشدار نظرکهریزی و حسن زاده رئیس آموزش و پرورش و با حضور اصغر میرزاپور؛ نماینده خیر نیک اندیش حاج علی عسگریان دماوندی افتتاح و به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان از نظرکهریزی، معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: ۱۰ هزار کلاس درس در سطح استان غیر استاندارد است.

محمد نجفی در آیین افتتاح و بهره برداری از مدرسه ۵ کلاسه خیر ساز حاج علی عسگریان دماوندی در روستای قره دیو منطقه نظرکهریزی هشترود افزود: از ۲۴ هزار کلاس درس استان متاسفانه ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی است.

وی با بیان اینکه هر کلاس درس نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه است، افزود: برای استاندارد سازی ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان هزینه است تا این کلاس ها نیز استاندارد شود.

نجفی گفت: ۵۰۰ کلاس درس در استان هم کانکسی است.

وی به طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح شهروندان می توانند بصورت مشارکتی با اعضای خانواده، همسایگان و دوستان در احداث مدارس مشارکت کنند.

نجفی گفت: اگر در روستاها اهالی ۳۰ درصد و در شهرها ۵۰ درصد  مشارکت داسته باشند مابقی هزینه را دولت تقبل می کند و نام مدرسه هم به اختیار مشارکت کنندگان نام گذاری می شود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان امسال ۲۲۰ میلیارد تومان کمک کرده اند که این مبلغ در سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان بود و امیدواریم تا پایان سال این تعهد و کمک را به ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم.

امین امینیان فرماندار شهرستان هشترود، آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه هر منطقه دانست و افزود: هزینه کردن درحوزه فرهنگ و آموزش نوعی سرمایه گذاری سودمند است.

امینیان نگاه به آموزش و پرورش را یک نگاه مولد دانست و گفت: دستاوردهای عظیم علمی، هنری و فنی در زمینه های مختلف نشان از اعتلای دانش و معرفت است.

وی گفت: باید نگاه خیرین را به حوزه فرهنگ و آموزش بیش از گذشته جلب کنیم تا گامی اساسی در جهت ارتقاء شاخص های آموزشی و فرهنگی شهرستان برداشته شود و ما آمادگی حمایت از این حوزه را داریم.

وی از نبود اینترنت و شبکه تلویزیونی آموزش در برخی روستاها انتقاد کرد و خواستار تقویت این سیستم ها در روستاها شد.

امینیان همچنین از خیرین خواست در احداث مدارس شبانه روزی علی الخصوص در روستاهای بزرگ و احداث هنرستانهای کشاورزی و فنی و حرفه ای در هشترود و نظرکهریزی اهتمام ویژه داشته باشند.

در ادامه حسن زاده رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی نیز به ارزش و تکریم خیرین در امر مدرسه سازی اشاره داشت و گفت: خیرین ایثارگرانی به تمام معنا هستند و کلمات و واژه ها برای تقدیر از کار بزرگ خیرین کوتاه و قاصر است.

وی افزود: وظیفه همه ما این است که به منظور فرهنگ سازی و نهادینه کردن فرهنگ کار خیر در جامعه، کارهای خیرین را تکریم کنیم.

این مقام مسئول گفت: خیرین بدون کوچکترین چشم داشت، به خاطر رضایت الهی همواره در جهت ساخت مدارس پیش قدم هستند که به عنوان متولی از همکاری صمیمانه خیرین در مدرسه سازی نهایت قدردانی را داریم.

حسن زاده با بیان اینکه آرزویم این است که به همت تمامی مسئولین و خیرین، هیچ دانش آموزی در فصل زمستان به خاطر سرما و در فصل گرما به خاطر گرما اذیت نشود، افزود: اینجانب به عنوان خادم دانش آموزان منطقه دست بوس تمامی خیرین هستم که در نظر بنده، خیرین به مصداق اولیاءالله و بهترین بندگان خدا بر روی زمین هستند.

این مقام مسئول گفت: از ۸۶ فضای آموزشی این شهر متاسفانه ۱۷ مدرسه کانکسی و ۳۰ مدرسه نیز در حال تخریب است.

وی افزود: با همت کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی خرید خدمات در منطقه به صفر رسیده و تمامی دانش آموزان در مدارس دولتی درس می خوانند.

گفتنی است مدرسه ۵ کلاسه امام موسی کاظم(ع) روستای قره دیو بخش نظرکهریزی هشترود در ۲۳۰ متر زیر بنا توسط خیر حاج علی عسگریان دماوندی با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان احداث شده است.

این خیر قبل از این نیز در سال های گذشته خانه بهداشت این روستا را احداث نموده بود.