Aa
تاریخ : چهارشنبه 24 اسفند 1401
کد 1200

همزمان با آخرین روزهای سال

تورخبرنگاری ورسانه ای نوسازی مدارس آذربایجان شرقی

همزمان با آخرین روزهای سال تورخبرنگاری ورسانه ای نوسازی مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد.
همزمان با آخرین روزهای سال تورخبرنگاری ورسانه ای نوسازی مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد.
بازدید از پنج پروژه نیمه تمام و تکمیل شده دولتی ومشارکتی وتمام خیری  وبرگزاری نشست مطبوعاتی ورسانه ای از آیتم های ریز برنامه تور مذکور بود.
فرهاد فرهودی مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در این نشست ضمن ارائه عملکرد یکساله اداره کل  نقش رسانه را در تنویر اذهان عمومی بسیار ارزنده دانسته واشاره کرد. تنها در بحث مولدسازی املاک مازاد آموزش وپرورش،رسانه بیدار است که جلوی هجمه های دشمنان رامیتواند بگیرد.

فرهاد فرهودی شامگاه چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری با همت همکاران و مساعدت خیران کارهای جهادی انجام دادیم و برای تحویل این تعداد کلاس درس ۴۱۰ میلیارد تومان هزینه شد که ۱۲۰ میلیارد تومان سهم خیران است.

وی از رشد ۳۰ درصدی تعمیرات در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: علاوه بر تعمیرات معمول مدارس، امسال با استفاده از قیر رایگان دولتی، بیش از 240 هزار مترمربع محوطه مدارس آسفالت و ۲۰۰ هزار مترمربع از پشت بام مدارس نیز عایق بندی شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در سال جاری انقلابی در توزیع و تجهیز فضاهای آموزشی استان رخ داد که ۹۷ میلیارد تومان تجهیزات اعم از هنرستانی و آرزمایشگاهی در این مدارس توزیع شد که نسبت به سال گذشته ۱۸۱ درصد رشد داشته است.

فرهودی ازبرگزاری دو جشنواره خیران مدرسه ساز یکی در تهران برای آذربایجانی های مقیم مرکز و دیگری در تبریز در سال جاری خبر داد و گفت: خیران بزرگ در این دو رویداد مهم مدرسه سازی ۶۵۰ میلیارد تومان برای سال های آینده تعهد کردند که دولت هم در این زمینه گام های موازی مثبتی برداشته و در بودجه سال آینده، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح های خیرساز برداشته که در صورت تصویب آن، مدارس خیرساز با سرعت بیشتری احداث و تکمیل می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۶۵ پروژه با یک هزار و ۲۲۹ کلاس درس در دست اجراست، افزود: تلاش می کنیم بخش اعظم این طرح ها را در سال آینده افتتاح کنیم. برای تکمیل این تعداد کلاسبه یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

فرهودی با بیان ساخت و تکمیل این تعداد کلاس تنها با اعتبارات دولتی مقدور نیست، خواهان مساعدت صنایع و خیران در امر مدرسه سازی شد و گفت: برای تخریب و بازسازی مدارس تخریبی استان نیازبه ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

جشن برچیده شدن مدارس کانکسی ۱۰ نفره در سال آینده

مدیرکل نوسای و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با اشاره به وجود ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل بالای ۱۰ دانش آموز در استان،اظهار کرد: ساخت ۶۴ مدرسه دایمی جایگزین را شروع کرده ایم و تلاش می کنیم تا یک مهر سال آینده جشن برچیده شدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز را برگزار کنیم .

فرهودی سال ۱۴۰۲ راسال برچیدن مدارس سنگی بالای ۱۰ دانش آموز اعلام و خاطرنشان کرد: همچنین مدارس کانکسی ضمیمه بالای ۱۰ دانش آموز در سال ۱۴۳ برچیده می شوند.

وی از توجه ویژه برای تجهیز و تعمیر خوابگاه های مدارس شبانه روزی از سال آینده خبر داد و گفت: تابستان سال آینده در قالب قرارگاه عدالت آموزشی نهضت بزرگ تعمیر مدارس را آغاز می کنیم که در تعمیرمدارس حداقل ۳۰ درصد رشد خواهیم داشت.

فرهودی همچنین با اشاره به اجرای طرح مولد سازی گفت: اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی ۳۷ ملک مازاد در استان دارد که با فروش این املاک ۹۶ مدرسه خیرساز را تکمیل می کنیم.