Aa
تاریخ : دوشنبه 8 آبان 1402
کد 1378

وزیر آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی:

ساخت فضاهای آموزشی در آذربایحان شرقی از جایگاه خوبی برخوردار است

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اهمیت مدرسه سازی گفت: ساخت فضاهای آموزشی در آذربایجان شرقی از جایگاه خوبی برخوردار است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، رضا مراد صحرایی در شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از فرایند مدرسه سازی در استان، شهر تبریز را شهر اولین ها عنوان کرده و گفت: شهر تبریز به لحاظ وجود مدرسه رشدیه به عنوان اولین مدرسه در ایران، لازم است تا فرایند مدرسه‌سازی به نحو احسن و مطابق شکل کنونی باشد.

وی افزود:  پیش بینی های لازم در راستای تامین اعتبار برای اردوگاه الغدیر و تجهیز هنرستان ها انجام شده است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی نیز در ادامه این جلسه  ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به ویژه مهندس فرهودی، مدیرکل این اداره گفت: تامین اعتبار برای ساماندهی و تجهیز مدارس کانکسی از اولویت های اصلی این استان بوده و درخواست ما از مقام عالی وزارت آموزش و پرورش این است که در راستای ساماندهی مدارس کانکسی، توجه ویژه ای به استان آذربایجان شرقی داشته باشند.

وی افزود: آموزش و پرورش نسبت به سایر دستگاه های نظام از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و بر این مبنا ما نیز همه توان خود را برای ارتقای آن در ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری به کار می بریم.
 
خرم ادامه داد: ۷۰ درصد مشکلات و نواقص این حوزه تمدن ساز در آذربایجان شرقی، حل شده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز قابل حل است تا بتوانیم دستگاه تعلیم و تربیت را مورد توجه مردم کنیم.
 
وی در پایان اظهار داشت: توجه به مناطق محروم از نظر تامین معلم و زیرساخت های آموزشی از دیگر اولویت های ما بود، به طوری که در سال گذشته هر روز یک کلاس درس برای افتتاح و تامین معلمان آنها آماده شده است.