Aa
تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1402
کد 1382

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تاکید کرد:

لزوم توجه به فضاهای آموزشی در راستای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیر عامل، بر لزوم توجه به فضاهای آموزشی در راستای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در جلسه آگاه سازی و آموزش اهداف، رویکرد ها و بنیاد های پدافند غیرعامل به ویژه در مقابله با تهدیدات نوین که در سالن کنفرانس اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با حضور همکاران این اداره برگزار شد، گفت: اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در حوزه فرهنگ عمومی پدافند غیرعامل در تلاش است تا نقش بسزایی داشته باشد. امروزه فرهنگ پدافند غیرعامل در هر جامعه ای دارای اهمیت بوده و به نوعی می توان گفت رکن اصلی اقتدار و امنیت یک کشور به شمار می آید.

وی ادامه داد: جامعه ای که از نظر فرهنگی ضعیف باشد، شکننده خواهنده بود چرا که قدرت تحلیل درستی نخواهد داشت.

وی افزود: بر اساس شعار امسال وزارت آموزش و پرورش مدرسه قوی مساوی است با ایران قوی و لذا تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی و بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین، نیازمند توجه به فضاهای آموزشی و توسعه آن ها است.

وی در پایان گفت: امیدواریم تا با ارتقا فرهنگ عمومی، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف علی الخصوص در حوزه جهاد مدرسه سازی و توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی باشیم.

لازم به ذکر است که همزمان با گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، دیزل ژنراتور و سیستم برق اظطراری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز با هدف آمادگی در مواقع ضروری، راه اندازی و افتتاح شد.

 باتوجه‌به نام‌گذاری هشتم آبان‌ماه در تقویم ملی به‌عنوان روز پدافند غیرعامل از سوی شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی و فرامین مستمر مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای عزیز (مدظله‌العالی) درباره اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت فرهنگ‌سازی آن و نظر به مأموریت مندرج در ماده ۷ سیاست‌های کلی نظام در امور پدافند غیرعامل و در چهارچوب جهاد تبیین، متکی بر ایمان و امیدوار به نصرت الهی در مسیر ارتقای پایداری ایران اسلامی، دستورالعمل اجرایی نکوداشت پدافند غیرعامل در آبان‌ماه سال ۱۴۰۲ در راستای ترویج و توسعه فرهنگ پدافند غیرعامل، ارتقا آموزش عمومی و آمادگی ملی و همچنین اطلاع‌رسانی درباره دستاورد‌ها و اقدامات مثبت سازمان پدافند غیرعامل کشور و دستگاه‌های اجرایی در سطوح ملی، استانی، نیرو‌های مسلح و شهری به‌ویژه در حفاظت از زیرساخت‌های دارای اهمیت، به‌منظور ایجاد وحدت رویه و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در ۱۰ ماده از سوی ستاد کل نیروی مسلح و کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد.