Aa
تاریخ : سه شنبه 7 آذر 1402
کد 1408

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی تاکید کرد:

نقش تاثیرگذار صنایع در ساخت و ارتقا فضاهای آموزشی در کشور

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت افزایش رغبت بنگاه های اقتصادی و صنایع برای مدرسه سازی و مدرسه یاری، بر نقش تاثیر گذار صنایع در این امر تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در جلسه همیاری اتاق بازرگانی و مجمع خیرین مدرسه ساز آذربایجان شرقی گفت: لازمه ی توسعه هر کشور، ارتقا نظام تعلیم و تربیت آن کشور است و بدون تعلیم و تربیت هیچ کشوری دارای قدرت همه جانبه نخواهد بود.

وی افزود: امروزه وزارت آموزش و پرورش با شعار و سیاست (مدرسه قوی ایران قوی) در راستای ارتقا فضاهای آموزشی و نظام تعلیم و تربیت گام های موثری را بر می دارد. ما نیز در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بر اساس سیاست های دولت و در کنار خیرین مدرسه ساز سعی در ارتقا نظام تعلیم و تربیت در استان داریم. خیرین مدرسه ساز همواره به عنوان یار و یاور نوسازی مدارس، نقش بسزایی در این سیاست داشته اند.

فرهودی ضمن ارائه پیشنهاداتی به اتاق بازرگانی تبریز گفت: ساخت هنرستان های صنعتی و یا تعمیر و تجهیز هنرستان های موجود توسط اتاق تبریز در این شهر در راستای تربیت نیروی انسانی برای صنایع اقتصادی بسیار مفید خواهد بود. از طرفی تجهیز و تعمیر مدارس نیز نیازمند یاری بخش خصوصی و صنایع است که امیدواریم تا با همکاری های دو طرفه این امر محقق شود.

وی ادامه داد: در جامعه ی امروزی بنگاه های اقتصادی به عنوان پرچمداران بخش خصوصی، در امر نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس نقش خوبی ایفا می کنند و امروزه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی می توانند تا با اتکا بر پشتوانه های علمی و سرمایه های انسانی و مالی خود نقش بسزایی در ارتقا فضاهای آموزشی و نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

فرهودی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا با همکاری اتاق تبریز بتوانیم تا رغبت بخش خصوصی را برای مدرسه سازی و مدرسه یاری افزایش دهیم.