Aa
تاریخ : يکشنبه 8 بهمن 1402
کد 1443

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی:

تربیت هنرآموز آشنا به مهارت کسب و کار سیاست نوسازی مدارس در تجهیز هنرستان‌های استان می باشد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ضمن اشاره به اهمیت آموزس کسب و کار، تربیت هنرآموز آشنا به مهارت کسب و کار را یکی از سیاست های نوسازی مدارس در تجهیز هنرستان های آذربایجان شرقی عنوان کرد.
فرهاد فرهودی در جلسه خود با کارگروه کوثر قرارگاه شهید عجمیان که یا حضور مشاورین امور بانوان ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مشاور امور خانواده اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی برگزار شد، ضمن اشاره به اهمیت نگهداری مدارس گفت: امروزه فرهنگ سازی برای نگهداری مدارس باید از جمله مهمترین اهداف و چشم انداز های وزارت آموزش و پرورش باشد. 

وی افزود: بی نظمی در نگهداری مدارس باعث فرسودگی آن شده و بهره وری مدارس را کاهش می دهد چرا که آموزش مناسب در فضای مناسب صورت می گیرد و معلم تنها در محیطی می تواند آموزش دهد که تمیز و سالم باشد.

  فرهودی خواستار سیاست گذاری کارگروه کوثر در راستای نگهداری مدارس شده و گفت: سیاست گذاری برای نگهداری مدارس و الکوسازی برای مدیران ، در حفظ و ارتقا فضاهای آموزشی بسیار موثری خواهد بود و لذا تجهیز و ارتقا مدارس نیز در گرو حفظ وضعیت مطلوب در آن مدارس است؛ با بخشنامه ها و نامه های متعدد و دستورات مکرر نمی توان فرهنگ سازی کرد بلکه با ایجاد رغبت و آموزش درست می توان به سوی نگهداری بهتر مدارس گام برداشت.  

وی اظهار داشت: امروزه بحث اشتغال و درآمد زایی، ریشه ی مشکلات ما در هنرستان های دخترانه است؛ ما باید مهارت کسب و کار را در هنرآموز ها ارتقا داده و فرهنگ سازی کنیم. 

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی افزود: نکته مهم و اساسی در این زمینه این است که ما غیرمستقیم کسب و کار را به دانش آموزان و هنرآموز ها یاد دهیم تا در زندگی بعد از تحصیل موفق باشند. 

وی ادامه داد: امروزه وظیفه آموزش و پرورش ایجاد فضای کسب و کار مناسب و آموزش مهارت کسب و کار در هنرستان های دخترانه است.  

فرهودی در پایان گفت: در این مسیر نوسازی مدارس نیز با تمام قوا آماده همکاری با کارگروه بوده و از هیچ گونه تلاشی دریغ نخواهیم کرد. امیدواریم تا شاهد هرچه زودتر شاهد پیشرفت در فرهنگ سازی نگهداری مدارس در استان و حذف مدارس غیر مستحکم در آذربایجان شرقی باشیم.