Aa
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1402
کد 1444

همزمان با شروع دهه مبارک فجر صورت پذیرفت:

آغاز بهره برداری و افتتاح ۲۵ پروژه شامل ۱۵۵ کلاس درس در آذربایجان شرقی

همزمان با شروع دهه مبارک فجر، بهره برداری و افتتاح ۲۵ پروژه شامل ۱۵۵ کلاس درس در آذربایجان شرقی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، صبح امروز، فرهاد فرهودی در آیین آغاز بهره برداری و افتتاح ۲۵ پروژه آموزشی شامل ۱۵۵ کلاس درس در آذربایجان شرقی که به صورت پایلوت در مدرسه ۱۲ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان سراب و همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: امروز همزمان با کل کشور افتتاح و آغاز بهره برداری متمرکز ۲۵ پروژه آموزشی شامل ۱۵۵ کلاس درس در استان آذربایجان شرقی و در شهر سراب کلید زده می شود.

وی افزود: برای این پروژه ها، اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه گردیده که از این مبلغ،  ۱۶۵ میلیارد توسط دولت و ۷۰ میلیارد توسط خیران محترم حقیقی و حقوقی که دست در دست دولت داده اند، تامین شده تا دانش آموزان بتوانند در فضاهایی امن و آسوده و راحت مشغول تحصیل شوند.

 وی ادامه داد: سال گذشته هر روز یک کلاس درس تحویل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دادیم که رکوردی بزرگ در تاریخ نوسازی مدارس در استان است و یقینا امسال نیز تا پایان اسفند ماه این رکورد جا به جا خواهد شد چرا که دولت مردمی برای رفاه حال مردم و ارتقا سطح کیفی آموزشی در کشور، به صورت شبانه رویز در تلاش هستند.  

وی ضمن اشاره به بزرگترین کاروان تجهیزات فضاهای آموزشی کشور در استان آذربایجان شرقی گفت: امسال بزرگترین کاروان تجهیزات فضاهای آموزشی کشور در تاریخ ایران و جمهوری اسلامی با همکاری تمامی ارکان ها در مرداد ماه، به نواحی و مناطق آذربایجان شرقی ارسال شد و لذا امیدواریم تا ماحصل تمامی این تلاش ها به ارتقا سطح آموزشی کشور و استانمان ختم شود.  

فرهودی ضمن اشاره به اطلاعات مدرسه ۱۲ کلاسه شهید حاج قاسم سلیمانی سراب که یه عنوان پایلوت استانی انتخاب گردیده بود، اظهار داشت: این پروژه که به عنوان پایلوت استانی انتخاب شده، یک پروژه ۱۲ کلاسی مزین به نام شهید حاج قاسم سلیمانی است و تقدیم به روح این شهید بزرگوار و تمامی شهدای مدافع حرم می گردد. 

وی ادامه داد: این پروژه در هزار و ۸۸۳ متر مربع، با ۹۸ متر مربع سرایداری الحاقی با اعتباری بالغ  بر ۳۶/۵ میلیارد به بهره برداری می رسد که ۱/۵ میلیارد آن توسط بنیاد برکت تامین شده است.   

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در پایان بیان کرد: نوید می دهیم که  تا پایان سال سرانه دانش آموزی استان که زیر متوسط کشوری بود، برای اولین بار  بالای میانگین کشوری قرار خواهد گرفت.  امیدوارم که دانش آموزان گرانقدر در اقصی نقاط استان در محیطی آسوده و امن و راحت تحصیل کنند و روزی را شاهد باشیم که برچیده شدن آخرین  مدرسه غیرمستحکم را جشن بگیریم.

همچنین در ادامه برنامه، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز گفت: با افتتاح‌ و بهره برداری از پروژه های پیش رو تا پایان سال، سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی استان با رشد چشمگیری رو به رو خواهد شد. 

وی، تلاش برای تکمیل ۴۰۰ پروژه نیمه تمام آموزشی در سطح استان آذربایجان شرقی را با استفاده از ظرفیت مصوبات سفر اول و دوم ریاست جمهوری به استان و قانون مولدسازی، از اهداف مهم آموزش و پرورش استان، دانست.

  سعادتی بیان کرد: تمامی تلاش‌ها بر این است تا دانش‌آموزان در محیطی آرام، امن و آسوده تحصیل کنند و روزی برسد که شاهد افتتاح، بازسازی و نوسازی آخرین مدرسه غیرمستحکم استان با همکاری و همراهی اداره کل نوسازی باشیم. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مورد توجه قرار گرفتن دستگاه تعلیم و تربیت در سال‌های گذشته به ویژه در دوران کرونایی از سوی اولیا و نگاه فرابخشی به این دستگاه توسط مسئولان، اظهار کرد: آموزش و پرورش، بدون مشارکت اولیا نمی‌تواند به اهداف تعیین شده دست پیدا کند؛ از این رو تلاش‌ها برای مشارکت بیش از پیش والدین در امور مدرسه، نه به معنای دریافت کمک مادی؛ بلکه به معنای استفاده از برنامه‌ریزی‌های هدفمند آنان برای کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پرورشی است‌. 

وی در ادامه توجه به فضای کالبدی و فیزیکی مدارس و تحقق عدالت آموزشی را از جمله اهداف مهم دولت سیزدهم در راستای ارتقا کیفیت آموزش در سطح مدارس عنوان کرد و بهره‌برداری و افتتاح ۱۵۵ کلاس درس در قالب ۲۵ پروژه آموزشی و پرورشی در استان آذربایجان شرقی را در این راستا دانست. 

سعادتی در پایان بر لزوم بیان دستاوردهای نظام در حوزه تعلیم و تربیت در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان در راستای جهاد تبیین در تمامی برنامه‌ها به ویژه برنامه های گرامیداشت دهه فجر، تاکید کرد و گفت: قدردانی از خدمات شایسته جمهوری اسلامی در آموزش و پرورش در حماسه حضور ۱۱ اسفند ماه و انتخابات پیش رو نمود پیدا خواهد کرد و فرهنگیان به عینه ثابت خواهند کرد که هم شریک وزارت کشور در برگزاری و هم مشارکت کننده جدی در انتخابات هستند.