Aa
تاریخ : دوشنبه 14 اسفند 1402
کد 1471

کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به نواحی و مناطق آذربایجان شرقی راهی شد/ تقویت فنی و تخصصی هنرستان ها، نقطه عطفی برای ترسیم آینده درخشان در کشور و آذربایجان شرقی است

ظهر امروز با حضور فرماندار تبریز، مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال به نواحی و مناطق استان ارسال شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، ظهر امروز با حضور فرماندار تبریز، مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال به نواحی و مناطق استان ارسال شد.


فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی مدارس جزئیات ارسال کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی به نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی تشریح کرده و افزود: در مرداد ماه امسال، بزرگترین کاروان تجهیزات فضاهای آموزشی بعد از انقلاب در استان آذربایجان شرقی با 156 کامیون و تریلی و با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال به نواحی و مناطق استان ارسال گردید.

وی ادامه داد : امروز در راستای تکمیل کاروان قبل و با نگاهی دیگر و تخصصی تر، در راستای افزایش توان فنی فضاهای آموزشی و هنرستان های استان، کاروانی شامل 31 کامیون و نیسان وانت با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال، به هنرستان های آذربایجان شرقی ارسال می شود.

فرهودی با بیان این که ما در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی بر این باوریم که تقویت فنی و تخصصی هنرستان های کشور و استان، نقطه عطفی برای ترسیم آینده ای درخشان برای کشور و  استان است، اظهار داشت: تربیت دانش آموزانی شکوفا و با فرهنگ و توانمند از لحاظ فنی، می تواند در کاهش مشکلات اشتغال و آینده اقتصادی کشور بسیار موثر واقع شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اداره کل آموزش و پرورش استان و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا گفت: طی تفاهم نامه ای دو جانبه فی ما بین ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان وقرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا، این عزیزان در تابستان در بحث شاداب سازی مدارس و بهسازی آنان، یاریگر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس بوده اند که با کمک این عزیزان شاهد پیشرفت چشمگیر در حوزه شاداب سازی مدارس استان هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در پایان ضمن قدردانی از تلاش همکاران در این اداره کل، بیان کرد: امیدواریم تا با ارسال این تجهیزات و ادامه ی این روند، شاهد کاهش مشکلات تجهیزاتی اداره کل آموزش و پرورش استان و هنرستان ها باشیم که همه این اقدامات در سایه ی تلاش های همکارانم در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان موثر خواهد بود چرا که این سنگر سازان بی سنگر، به صورت شبانه روزی و گمنام در عرصه مدرسه سازی تلاش می کنند.

.

امروزه باید توجه به جذب خیرین از جمله مهمترین اولیت های ما باشد
 
همچنین در ادامه این برنامه، یونس فاتح، فرماندار تبریز ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: در استان آذربایجان شرقی در بحث عدالت آموزشی و توزیع امکانات، خدمات موثری از سوی اداره کل نوسازی مدارس صورت می گیرد که از این عزیزان قدردانی می نماییم.
وی افزود: امروزه باید توجه به جذب خیرین از جمله مهمترین اولیت های ما باشد و در این راستا تمامی تمرکز و توجه ما در حوزه دانش آموزان و آموزش و پرورش است چرا که آموزش و پرورش آغازگر توسعه در کشور است و لذا اگر همت داتشه باشیم، در بخش های مختلف مانند آموزش و پرورش می توانیم تا موفق شویم.


گروه های جهادی در کنار دستگاه ها و ارگان های دولتی، همواره در تلاش هستند
 
در ادامه این مراسم، سرهنگ حسینی، فرمانده قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: خدمات رسانی به مناطق محورم از جمله مباحث دارای اهمیت در سطح کشور و استان است.

وی افزود: امروزه گروه های جهادی در کنار دستگاه ها و ارگان های دولتی، همواره در تلاش هستند تا آینده سازان جمهوری اسلامی ایران در محیطی ایمن و زیبا تحصیل نمایند.

سرهنگ حسینی در پایان گفت: امیدواریم تا بتوانیم با حمایت های نوسازی مدارس در سطح استان شاهد پیشرفت دانش آموزان در حوزه های علمی، قرهنگی و... باشیم .


41 درصد از دانش آموزان پایه دهم آذربایجان شرقی در هنرستان های سطح استان تحصیل می کنند
 
مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در پایان این برنامه ضمن قدردانی از اقدامات اداربه کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی گفت: اولویت بخشی به آموزش و پرورش یک وظیفه همگانی و اجتماعی است و همه ما وظیفه داریم تا در راستای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز هنرستان ها گفت: 41 درصد از دانش آموزان پایه دهم در هنرستان های سطح استان تحصیل می کنند که از لحاظ تامین آینده شغلی، اهمیت به هنرستان ها باید از جمله مهمترین عوامل باشد.
سعادتی در پایان بیان کرد: هدف ما غنی سازی هنرستان ها برای افزایش رغبت دانش آموزان نسبت به رشته های هنرستانی است ولی اعتبارات دولتی کفاف این موضوع نیستند .