Aa
تاریخ : يکشنبه 20 اسفند 1402
کد 1473

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:

سرانه آموزشی آذربایجان شرقی بالاتر از میانگین کشوری است / امسال هر ۳ روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان دادیم

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، از افزایش سرانه آموزشی آذربایجان شرقی از میانگین کشوری خبر داده و بیان کرد: امسال هر ۳ روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش استان دادیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ، فرهاد فرهودی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همراهی رسانه ها با نوسازی مدارس، اظهار داشت: امسال توانستیم تا بر اساس قولی که ۲ سال پیش داده بودیم، میانگین سرانه آموزشی استان را از متوسط کشوری افزایش دهیم که این رخداد برای اولین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان اتفاق افتاد.  

وی ادامه داد: بر این اساس توانستیم تا متوسط سرانه آموزشی استان را از ۵/۱۷ به ۵/۶۱ برسانیم که از میانگین کشوری که ۵/۲۸ بود، افزایش دادیم که افتخاری برای جامعه فرهنگی استان است.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۲ پروژه نیمه تمام در استان وجود داشت، گفت: با برنامه ریزی لازم و عدم شروع پروژه جدید، ۲۷۲ پروژه آماده و ۹۷۰ کلاس درس به آموزش و پرورش تحویل داده شده است. وی ادامه داد: تنها در سالجاری ۱۱۷ مدرسه در قالب ۴۰۰ کلاس درس با ۶ هزار میلیارد ریال تحویل آموزش و پرورش داده شد که ۳۰ درصد هزینه را خیران و ۷۰ درصد را دولت متحمل شد.

تحویل یک مدرسه به ازای هر سه روز در آذربایجان شرقی 

وی ادامه داد: علیرغم تمام چالش‌های اعتباری موجود، رکورد دیگری که در سال جاری از سوی اداره کل نوسازی استان جابجا شد هر سه روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش دادیم که نتیجه همکاری و همدلی همه دست اندرکان و خیران بود و تلاش خواهیم که تا ۲۴۰ پروژه باقیمانده را هر چه سریع تر تحویل دهیم .

۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان ارسال کردیم

فرهودی با بیان اینکه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان تامین و ارسال کردیم، گفت: در مرداد ماه ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین تجهیزات آموزشی فضاهای آموزش استان در قالب بزرگترین کاروان تاریخ جمهوری اسلامی به اقصی نقاط استان از استان آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب ۱۵۶ کامیون به مدارس استان ارسال گردید .

وی ادامه داد: در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به اقصی نقاط استان ارسال شد.

وی بیان کرد: عقیده داریم تجهیز هنرستان، ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری در استان دارد و برای سال های بعدی، رقم بیشتری برای تجهیز هنرستان های استان در نظر خواهیم گرفت.

وی عنوان کرد: توانسته‌ایم طی سال جاری ۱۰۵۸ میلیارد تومان تعهد خیری را جذب کنیم و برای کاهش نارضایتی خیرین تصمیم گرفتیم تا در هیچ پروژه‌ی مشارکتی ساخت مدرسه شرکت نکنیم.