Aa
تاریخ : چهارشنبه 8 فروردين 1403
کد 1484

در دیدار مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با امام جمعه محبوب تبریز مطرح شد:

عزم راسخ اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی در ساماندهی مدارس نیمه تمام خیری/ مدرسه سازی، کار مقدسی است

در طی دیدار نوروزی، فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی با حضور در محضر آیت الله آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محبوب تبریز، گزارش عملکرد اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی را تشریح کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، در ابتدای این دیدار فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ضمن عرض تبریک عید باستانی نوروز و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ابتدای سال 1401 همزمان با شروع مدیریت تیم جدید،  512  پروژه نیمه تمام راکد شامل 2337 کلاس درس را در استان شاهد بودیم.   وی افزود:  در طی این دو سال بر اساس سیاست های دولت، هدف اصلی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی،  ساماندهی پروژه های نیمه تمام خیری بوده است که هزینه های مادی و معنوی گزافی برای دولت و مردم دارند. 

  وی ادامه داد: اکنون تا پایان سال 1402، 270 پروزه از 512 پروژه راکد 1401، به بهره برداری رسیده و از 240 پروزه باقی مانده، 151 پروزه در دست اجرا می باشند که خود رکورد بزرگی در راستای ساماندهی پروزه های نیمه تمام خیری است؛ به طوری که  در سال گذشته توانستیم تا با تلاش ها و زحمات همکارانم در اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ، به طور میانگین هر 3 روز یک مدرسه تحویل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی دهیم.  

وی افزود: به امید خدا تا پایان سال 1404، پروژه های نیمه تمام موروثی را در راستای راضی نمودن خیرین بزرگوار و مردم، ریشه کن خواهیم کرد.  

فرهودی بیان کرد: بر اساس شرایط موجود استان و انبوه پروژه های نیمه تمام دولتی و خیری موجود، در سال ۱۴۰۲، تعهد های ۱۰۰ درصدی خیرین محترم برای ساخت مدارس مورد پذیرش اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفتند و در این راستا ۱۰۵۸ میلیارد تومان توسط خیرین محترم و مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی، تقبل گردید. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی در پایان ضمن اظهار نارضایتی از تخصیص های عمرانی سال 1402، گفت: با توجه به تخصیص های عمرانی پایین در سال 1402 ، امروزه سرعت انتقال نقدینگی به پیمانکاران، مورد قبول ما نیست. 

  مدرسه سازی، کار مقدسی است 

  در ادامه این دیدار، آیت الله سید محمدعلی آل هاشم،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز نیز ضمن آرزوی موفقیت های روز افزون برای مدیرکل و  همکاران شاغل در اداره کل نوسازی مدارس استان و  قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک سال نو اظهار داشت:  امروزه تلاش در امر مدرسه سازی و اشتغال در این امر از جمله مقدس ترین کار ها است.

   وی ضمن تاکید بر اهمیت تشویق خیرین برای مدرسه سازی و قدردانی از این عزیزان، بیان نمود:  تکمیل مدارس نیمه تمام خیری، امیدی برای مردم است که ما نیز در این راه دعاگوی شما عزیزان هستیم و لذا خیرین عزیز نیز برای مدرسه سازی تعهد خوبی دارند.   

امام جمعه محبوب تبریز در پایان ضمن آرزوی موفقیت هر چه بیشتر در امر مدرسه سازی، خطاب مدیرکل و معاونین اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی گفت: امید است تا بتوانید روز به روز در راستای ارتقا نظام تعلیم و تربیت، گام های بزرگی برداشته و موفقیت های خوبی را رقم بزنید.