مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه احداث ۱۲ مدرسه بزرگ مقیاس در این استان در قالب ۱۲۰ کلاس درس خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی ، در راستای تحقق اهداف «نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی» و با هدف رفع کمبود زیرساختهای آموزشی در مناطق پرجمعیت و کمتر برخوردار، تفاهمنامهای به همت خیر محترم، جناب آقای مهندس اسماعیل برزگر، رییس هیئتمدریه شرکت مشارکتی سهند آب آذربایجان، برای احداث ۱۲ مدرسه بزرگمقیاس در استان آذربایجان شرقی امضا گردید.
فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، با اعلام این خبر افزود: «بر اساس این تفاهمنامه، ۱۲ واحد آموزشی جدید با مجموع ۱۲۰ کلاس درس در شهر تبریز و چند شهرستان دیگر استان احداث خواهد شد. این مدارس شامل ۴ باب مدرسه ششکلاسه و ۸ باب مدرسه دوازدهکلاسه خواهند بود و ظرفیت بسیار خوبی برای پاسخگویی به نیازهای آموزشی منطقه ایجاد میکنند.»
فرهودی با تأکید بر رویکرد عدالتمحور در این طرح افزود: «هدف ما تنها ساخت مدرسه نیست، بلکه ارتقای کیفیت آموزش، دسترسی برابر به فضای استاندارد آموزشی، و کاهش فاصلههای منطقهای در نظام تعلیم و تربیت کشور است. نهضت توسعه عدالت آموزشی که امروز بهصورت جدی در کشور آغاز شده، باید با اقدامهای میدانی و مشخص در سطح استانها تداوم یابد.»
به گفته مدیرکل نوسازی مدارس استان، در فاز اول این پروژه، عملیات احداث پنج مدرسه از این مجموعه در مناطق پرتراکم شهرستان تبریز آغاز خواهد شد. این پروژهها با مشارکت فعال و سخاوتمندانه مهندس اسماعیل برزگر، رئیس هیئتمدیره شرکت سهند آب آذربایجان و از خیران نیکاندیش حوزه مدرسهسازی، عملیاتی می شوند.
وی همچنین افزود: «هفت مدرسه باقیمانده نیز در سایر نقاط کلانشهر تبریز و شهرستانهای میانه، مراغه و چاراویماق احداث خواهند شد و طبق برنامهریزی صورتگرفته، تمامی این واحدها تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهرهبرداری خواهند رسید و تحویل آموزشوپرورش میشوند.»
فرهودی با تقدیر از همراهی خیران مدرسهساز اظهار کرد: «امروز بخش مهمی از توسعه فضاهای آموزشی، مدیون حضور پررنگ خیرین است. مهندس برزگر نمونهای بارز از این روحیه متعهدانه است که در کنار دولت، گامهای بلندی برای ساخت آیندهای بهتر برای دانشآموزان برمیدارد.»
وی در پایان خاطرنشان کرد: «احداث این ۱۲ مدرسه نهتنها پاسخ به یک نیاز فوری فیزیکی است، بلکه حرکتی نمادین در راستای تحقق یکی از اهداف اصلی سند تحول بنیادین آموزشوپرورش یعنی عدالت تربیتی و ارتقای کیفیت آموزش در سراسر کشور به شمار میرود.»