جلسه هماهنگی مشاورین مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان آذربایجانشرقی، با حضور فرهاد فرهودی، مدیرکل، و جمعی از مشاوران حوزههای مختلف در محل این ادارهکل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، در این نشست، روند اجرایی پروژهها، نحوه بهکارگیری ظرفیت تخصصی مشاوران، و راهکارهای ارتقاء فضاهای آموزشی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
فرهاد فرهودی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، در این جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه مشاوران در سیاستگذاری و بهینهسازی فرآیندهای اجرایی اظهار داشت: «مشاورین بازوی فکری و تخصصی مدیریت هستند. نقش آنها صرفاً محدود به ارائه توصیههای کلی نیست، بلکه در بسیاری از موارد، حضور فعال و تصمیمساز آنها موجب تسریع در روند اجرا و بهبود کیفیت اقدامات میشود. مشاورین ما در حوزههای فنی، حقوقی، عمرانی، فرهنگی و حتی ارتباط با بدنه دانشآموزی، نقشهای تعیینکنندهای دارند.»
وی با تأکید ویژه بر اهمیت مشاورین دانشآموزی، افزود: «امروز نمیتوان برنامهای برای نوسازی مدارس تدوین کرد، بیآنکه صدای دانشآموزان را شنید. مشاورین دانشآموزی به ما کمک میکنند نیازهای واقعی فضاهای آموزشی را از منظر بهرهبرداران اصلی—یعنی دانشآموزان—درک کنیم. این نقش نهتنها نوآورانه است بلکه کاملاً ضروری است برای شکلگیری فضاهای آموزشی متناسب با تحولات اجتماعی و فرهنگی نسل جدید.»
فرهودی همچنین با اشاره به رویکرد عدالتمحور ادارهکل گفت:«تمام تلاش ما بر آن است که تصمیمات نهایی از دل گفتوگوی کارشناسی و مشارکت جمعی بیرون بیاید. مشاورین، نمایندگان نگاههای گوناگون به مسئله آموزش هستند و این تنوع دیدگاهها، تضمینکننده پویایی و اثربخشی عملکرد ادارهکل در سطح استان خواهد بود.»
وی در پایان با قدردانی از تعامل نزدیک مشاورین با مدیران اجرایی پروژهها، تصریح کرد: «امیدواریم با تقویت این بستر فکری و بهرهگیری مؤثرتر از دانش و تجربه مشاورین، بتوانیم فصل تازهای از نوسازی هدفمند، انسانمحور و مشارکتپذیر را در مدارس آذربایجانشرقی رقم بزنیم.»